/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mosaik på flisevægge i badeværelse
Fra : Ancema
Vist : 1912 gange
20 point
Dato : 26-07-02 20:49

Min kæreste og jeg vil gerne friske vores meget lille badeværelse lidt op. Vi er ikke interesserede i en totalrenovering, men vi vil skifte karmtræet (da det er rådnet pga tidligere ejers sløsethed) og vasken. Desuden kunne vi tænke os at dække de gamle grimme grå fliser med små hvide mosaiksten. Kan det lade sig gøre (altså uden at tage de gamle fliser ned)?
Er der nogen der kan komme med et godt råd til, hvordan det gøres samt hvor vi kan købe remedierne til opgaven?

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 30 point
Dato : 26-07-02 21:49

Der er ingen problemer i at sætte nye på gamle. I kan læs om fremgangsmåden her:
http://www.byggekram.dk/bog/visside.asp?side=33 Alle remedier købes i et byggemarked: Silvan, Bauhaus og mange andre har alt I skal bruge. God arbejdslyst.
mvh
summer

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 27-07-02 07:11

Det er altså lidt af en opgave at sætte mosaik på gamle fliser.I skal først have spartlet alle fuger ud så de er i plan med fliserne. Mosaik kræver en meget plan flade, vis resultatet skal være i orden. Som alternativ findes der maling som kan anvendes på de gamle fliser. Husk blot at fliserne skal rengøres fuldstændig for kalk og fedt for at malingen kan binde ordentligt. Først kalkfjerner og så grundrens.
Hilsen Olé.

Godkendelse af svar
Fra : Ancema

Dato : 27-07-02 07:42

Tak for rådene - vi må se på, hvor meget arbejde vi orker at lægge i badeværelset. Det er da muligt, at vi skal nøjes med at male derude

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-07-02 11:01

Tak for pointene. Jeg vil nu ikke anse det som et større arbejde, at forberede
væggene til jeres projekt, hvis de iøvrigt er nogenlunde plane.
mvh
summer