/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Still billeder
Fra : Lesliepigen
Vist : 340 gange
85 point
Dato : 11-10-04 15:19

Hey...
Jeg har et problem med en videooptagelse, som er optaget på et videokamera, som efter sigende skulle være digitalt, men ikke indeholder nogen memorystick. Kameraet er et Sony Digital Handycam DCR-TRV15E. Da jeg købte det for nogle år siden fik jeg kun en ledning med en parallelport med. Der var ingen cd med, og der hvor memorysticken skulle sidde, er der ingenting. Det har jeg først opdaget nu, fordi jeg ikke har haft brug for at lægge film ind på pc'en. Men det har jeg nu, og jeg ville meget gerne have et still billede fra den film. Filmen ligger pt. på videobåndet til kameraet, og jeg har fået at vide, at man kan lave en dvd med filmen, men ingen still billeder. Kan det være rigtigt med al den videnskab, der findes idag??? Svar mig... Er alt håb ude???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-10-04 16:13

Normalt kan du ved afspilning af din DVD på PC få et hardcopy billede.
Uanset om det er en købe DVD eller en hjemmegjort - men selvfølgelig skal du ikke forvente den store kvalitet.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 11-10-04 16:18

Hvordan gør man det???'

Mvh Leslie

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 95 point
Dato : 11-10-04 16:22

Jeg kan ikke nøjagtigt huske det i hovedet.
Men det DVD program som findes på din PC, har højst sandsynligt et menu-valg (evt. via højre musseknap) og her burde det fremgå hvilken tastefunktion du skal benytte til at "Grappe" et billede.

Jeg er desværre ikke på min egen PC i øjeblikket.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Lesliepigen

Dato : 11-10-04 16:45

Tak for det...

Godkendelse af svar
Fra : Lesliepigen

Dato : 11-10-04 16:47

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 11-10-04 18:25

Hej Lesliepigen

jeg håber du fandt ud af det!

Mvh Ivan