/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås-Vectra.
Fra : Mosebaek
Vist : 4723 gange
200 point
Dato : 04-10-04 19:41

Jeg har fået nyt batteri til fjernbetjening af centrallås i min Opel Vectra årg.97.Men skittet virker ikke.Der står i instruktions-bog,at batteriudskiftning højest må vare 3 min.ellers skal den omprogrameres.Men så er spørgsmålet hvordan gøres dette.I instruks.bog står der: 1.Tændingen slås til,den centrale dørlåsning er 30sek. i programeringsmoden
????????. 2. Taste (låst) eller taste (låstop),på programeringsmoden trykkes kort. 3. Programmeringen bekræftes ved
at centrallåsningen låses og oplåses èn gang.
Jeg synes det er sort snak,forstår ikke en dyt.Skal jeg sidde inde i bilen,med tænding slået til,og med fjernbetje-
ning i hånden.Har prøvet,der sker intet.Vil være taknemmeligt for et svar.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 19:58

I fjernbetjeningsenheden er der en kort ekstra hukommelse på mindre end 3 min.
derfor skal batteriudskiftningen foregå indenfor denne tid.
Når du slår tænding til har du 30 sek. til at foretage programering.
tast lås og dette bekræftes af bilen ved at den selv låser og låser op een gang
tag tænding fra og afprøv fjernbetjæningen
Har du været for længe om at skifte batteri - så skal den omkodes på værksted.
Sådan forstår jeg det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-10-04 20:13

Jeg takker for svaret,men jeg er ikke helt med på dette "tast lås".Er det i display`en på instrumentbrættet dette skal
gøres ?.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 20:34

Jeg har ud fra det du skrev gættet hvad du skulle gøre.
Men jeg kender ikke din vectra - så vi må håbe der kommer en Vektrabruger forbi.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 04-10-04 20:57

Det er da nok den tast på fjernbetjeningen du normalt låser bilen med - tror du ikke ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-10-04 21:07

Det gættede jeg også på - men når der er snak om taster på instrumenbord blev jeg i tvivl.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-04 02:20

HVIS den også har alarm, kan der være en programerings/alarmstopboks i motorrummet. Du skal åbne låget på den, så skulle du kunne se dig til den videre gang. HVIS der altså er sådan én.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-10-04 09:00

Her kommer løsningen på dit spørgsmål !!

Du skal IKKE have den omprogrammeret hos din Opel forhandler.

Din nøgle har ganske enkelt "tabt" synkroniseringen, hvilket betyder at rullekoden i nøglen ikke svarer overens med den rullekode som din bil ønsker at modtage.

Løsning:
1. Stik nøglen i tændingen.
2. drej den om til trin II( trinet før motoren starter)
3. inden for 10sek. trykker du på en af knapperne på nøglen.
Nu vil bilen "kvittere" med at låse dørene og låse dem op igen.
Nu har din Opel Vectra genkendt nøglen.

Ved Opel Vectra er det sådan at du kan have 8 nøgler, køber du f.eks. ny nøgle skal du have en computer til bil for at bilen skal koden til at genkende den nøgle.

Taber du f.eks. en nøgle... Tilsluttes computeren, som kan fortælle hvilke nøgler der kan bruges til din bil, her kan man så vælge at den table nøgle ikke mere kan bruges til din bil. Skulle nøglen så dukke op kan den "knyttes" til bilen igen.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 200 point
Dato : 05-10-04 09:01

Nu skriver du at der står du skal have tændingen slået til i din manual, så skal du selvfølgelig det og ikke kun trin II.
I min Vectra B DTI, skal den kun om i trin II.

Så tænd din bil, tryk på en af knapperne på nøglen. (mens nøglen sidder i tændingen)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-04 09:26

Mange tak Thulin,jeg kan fornemme,at du er inde i sagerne.Jeg har lige læst dit svar,gik ud til bilen,gjorde som skrevet
står.Og vupti,klik klak.Det virker bare perfekt.Jeg har afprøvet,ved at gå rundt om bilen og låse/låse op.Det funker bare.Tak for det.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-04 20:56

Hej Mosebaek

skulle du så ikke "klikke": "accepteret som svar" ved thulins kommentar, og give ham mindst 4 stjerner.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-10-04 21:09

Tak for svaret thulin.Det var meget fint.Jeg er flov over ikke at have skænket dette en tanke med "Accepter en svar".
Men som undskyldning vil forklare at jeg er nybegynder på Kandu.dk og har slet ikke nået at sætte mig ind i tingene endnu.Alle stjerner er fortjent.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-10-04 22:13

Glad for at kunne hjælpe.