/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus eller ?
Fra : Nooben
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 04-10-04 09:32

Min com.(med xp) har fået den nye dårlige vane med at bare pludselig stoppe! vi taler ikke lukke pænt ned her, nææ nej, den stopper simpelthen bare som om man havde hevet stikket. Når man så prøver at starte den op igen, er der ingen reaktion, jeg kan trykke lige så tosset på start knappen (eller hvad den hedder den der blå knap på com.) Hvis jeg så hiver stikket ud af stik dåsen og sætter det i igen med det samme, starter computeren op igen når jeg trykker på knappen, alt kør som det ska. Jeg har kun Antivir som ikke finder noget, jeg har prøvet Trend mircro house call som heller ikke finder noget. Så hvad tydr det på, har jeg virus eller et hardware problem ?
På forhånd tak
Skriv endelig hvis i skal bruge mere info el. har forslag til andre anti virus scannere el programmer jeg skal prøvel

Kommentar
Fra : Kebaaab

Dato : 04-10-04 09:35

Hmmm... det kan være en sasser eller en lignende virus, men prøv at spørge din PC-dealer da det meget vel kunne være en hardware-fejl.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-10-04 09:42

Hejsa

Prøv at gå ind på windows update og hent alle de opdateringer som din computer har behov for.

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-04 09:54

Kunne være køleproblemer : http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=88

Nok din CPU der løber varm. Hvad er din CPU temp. ???

Når CPU'en eller grafikchippen bliver for varm; 'fryser' din computer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 10:43

ok Molokyle, jeg prøver det, vender tilbage om et pat timer. takker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-10-04 11:03

Det kunne måske være at knapbatteriet i dit bundkort måske er løbet tør for strøm.
For fejlen ligger vel ikke i strømforsyningsledningen, har du prøvet at vride lidt i det, når puteren kører.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 11:39

Jeg syntes også, at du skal tjekke de elektroniske enheder med det bratte stop du beskriver.
PSU, CPU, RAM er oplagte fejlmuligheder og kan nemt forårsages af varme uden at computeren i øvrigt er for varm.

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 12:24

ok her kommer en update. har prøvet at skifte kabler- ingen ændring.
Har hentet det prgram molokyle hendviser til- computeren kør 10-15 min. og stopper derefter brat.(er det meningen at programmet slutter på et tidspunkt, eller kør det bare vidre til man selv stopper det?)
Det som jeg syntes er virkelig mærkeligt er at jeg skal hive stikket ud af stikdåsen og derefter sætte det i efter 1-2 sek. så kan jeg starte computeren igen. Hvorfor kan jeg ikke bare starte den, uden at skulle hive stikket ud ? når computeren er slukket kør da da ingen strøm fra stikdåse til com. eller hvad ?
@ BjarneD hvordan checker jeg de ting du nævner der ?

desparationer er ved at være total.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-04 12:34

Prøv at tjekke CPU temp. og øvrige komponenter med dette program i stedet : http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1

Det oplyser selv om mulige konflikter i de forkellige underpunkter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 12:35

En ting ad gangen. PSU'en (strømforsyningen) er jo det der leverer strømmen og derfor "første" mulige fejlkilde. Især det der med at skulletage stikket ud kunne lede tanken hen på det.
Nemmeste måde er at låne en anden at sætte i.

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 12:43

ok lyder til at folk mener der er tale om en hardware fejl ?
Er der ingen der er faldet over en virus med samme "Symptomer"
jeg prøver det i nævner der. jeg vender tilbage. og takker for hjælpen "so far"

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 12:45

har lige prøvet maffe online scan, den finder noget der hedder "DDos-boxed". scanner stadig, nogle som kender den lille fyr?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 12:56

Description:
Trojan Characteristics: This trojan is used to attempt a remote denial of service attack against several different websites including Boxedart.com

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:00

ja det var også det jeg læste BjarneD, men som jeg vist har undskyldt et par gange herinde, er mit computer sprog på et meget lille område, så i bund og grund fatter jeg ikke et hak af det

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 13:04

Denial eller dos denial er en måde hvor nogle forsøger at lægge en eller anden server ned og i dette tilfælde vil de bruge din >PC til det, men jeg kan slet ikke forestille mig, at en trojan af den type vil gøre anden skade for dig end, at den forsøger at misbruge din Internetforbindelse til at lave det "bombardement" der skal lægge den server ned som man har udset sig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 13:07

Jeg skulle nok have skrevet denial of service for det det handler om er at forhindre serveren i at kunne stå til rådighed (service) for brugerne.

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:10

ahhh, ok. nej det lyder ikke som det er det jeg døjer med pt. nå men jeg ser hvad scanneren eller finder. og derefter må det være hardware ændringer som skal prøves. takker igen

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:38

uhh den scaning bliver da værer og værer 11 hits med "W32/Gaobot.worm.gen.e", samt en der hedder W32/Gaobot.worm.gen.e og så lige W32/Dedler.Worm.dr.........mulige forstyrende elemntere?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:40

Mcaffe skriver :
Create/Remove services
Denial of service attack
FTP/HTTP functions (upload, download files, etc)
IRC functions
Retrieve system information (RAM, CPU, Disk Space)
Secure/insecure Windows shares
Shutdown/reboot/logoff computer
Sniffer
Steal CD and product keys for various products
Terminate running processes

den der shutdown/reboot.... kunne måske væøre hvad vi har med at gøre ?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:48

aarrrgggg så slukker skidtet igen lige inde scaningen er færdig. Det er vel selvfortjent for ikke at bruge penge på ordentligt anti virus.....dyrekøbte lærepenge. nogen der kender til et program som kan fjerne overstående

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-04 13:49

Bestemt en mulighed

..eller måske et kritikløs bruger af P2P programmer

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-04 13:54

Tag en tur her : http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Kan køres off-line indtil resultatet foreligger.

...eller hent : http://www.grisoft.com/us/us_dwnl7.php

...eller : http://www.avast.com/eng/down_home.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:55

hehe, det er sku ikke meget jeg bruger P2P, men hvad ved jeg. er helt i kulkælderen. Molokyle min kloge ven, har du ikke et lille djævel af et program som fjener alt det djævelskab ?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 13:56

thk, kigger på det. melder tilbage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 14:05

Du skal lave scanningerne i fejlsikret tilstand, hvilket også vil belaste computeren mindre (F8 under opstart) og når du er ved hvad så med at lukke op til kabinettet og se efter om der sidder det der ellers ville ligge under din seng hvis du ikke gør rent, i køleribberne på CPU'en og også inde bag ventilatoren på strømforsyningen. Det kunne jo være, at en rengøring ville lette processen med at få fjernet det skidteras du har slæbt ind sammen med tvivlsomme downloads

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 14:10

hehe jo tak BjarneD, det ville jeg prøve, men hvad er det med jer to, og jeres ider om mine tvilsomme downloads :) for mig jo næsten til at føle mig som en lille teenager igen (ohhh the days gone by....) Seriøst mistænker jeg det faktum at vi pt. er ved at skrive 2 forskellige bachelor opgaver her i lejligheden og vi har nok været lidt for naive med diverse disketer som gruppemedlemmerne er dukket op med, men igen tak for hjælpen. jeg gir en briefing senere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-10-04 14:14

Jeg gætter på at din bios er stillet til at lukke computeren når en kritisk prossesortemperatur er nået, derfor kan du skynde dig at tænde efter udfald, holde esc og deleteknappen nede, rulle ned til helbred, for at se hvad din prossesortemperatur er, samt hvornår den skal lukke ned.
Men giv din prossesorblæser og strømforsyning en gang trykluft, så nullermændene kan komme ud.
Og hvis du er inficeret med virus:
http://www.arlet.dk/ hvor du trykker spyboot/Hijackthis
Med Hijackthis laves en log der sendes feks. herind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 14:19

takker palle, jeg kigger på det når jeg har lavet xxx anta virus scan med alle de dejlige programmer molokyle har sendt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-04 17:28

Nu er det ikke mig der har 'sendt' dem, men det er et udmærket forslag pallebhansen er kommet med .... hvis det altså er køleproblemer ...hvilket jeg i denne forbindelse er begyndt at tvivle på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 04-10-04 21:09

nej ok du har ikke sendt dem, min fejl, de har dog fået fjernet en del (nok til at det nu er muligt at køre et helt scan igennem inden hele halløjet lukker ned, men jeg kør lystigt vidre, med de links som ikke er sendt)
@BjarneD du kan tro den har fået den store tur med støvsugerren ved samme lejlighed. forsættelse følger

Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 18-10-04 17:01

Tak for svaret molokyle, så blev den vist renset igennem