/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Største harddisk på en computer
Fra : lasse1987
Vist : 315 gange
20 point
Dato : 01-10-04 22:29

Er der nogen, der kender et program, hvorfra man kan se, hvad den største harddisk er, der kan sættes i computeren?
Hvad hedder det program, og evt. hvor det kan downloades

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 01-10-04 22:45

Forstår ikke helt spørgsmålet.Vil du vide hvor stor en HD der er i din PC eller vil du vide hvor stor HD dit bundkort kan trække eller vil du vide hvor stor en HD der findes i hele verden?

Kommentar
Fra : lasse1987

Dato : 01-10-04 22:48

Hvor stor en harddisk mit bundkort kan trække

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 22:51

Det afhænger af din windows version, din bios, og din harddisksoftware.
Der er flere max-grænser, men XP understøtter normalt 504 MB, men du kan sagtens komme længere op.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;126855
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lasse1987

Dato : 01-10-04 22:55

Det er, fordi jeg tænker på at sætte en server op, og så vil jeg vide, hvor meget min computer kan trække i biosen
Findes der et program til at finde ud af det?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 01-10-04 23:16

Hvis din puter kører med XP så er din bios ok, og du kan du fint sætte feks en 200GB på, ja for den skyld 4 hvis du vil, men du skal vel ikke levere til hele Danmark.
VH Palle Hansen
NB: Nogle udbydere, smider dig af, hvis du optager for megen båndbredde, selvom du har fast IP-adresse, skal man nogle gange have tilladelse til at fungere som server.

Godkendelse af svar
Fra : lasse1987

Dato : 01-10-04 23:31

Tak for svaret pallebhansen.
Det var lige, hvad jeg ledte efter

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 02-10-04 13:08

Hvorfor er denne tråd markeret som 'hot' ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-04 16:38

Det er aldrig gået op for mig hvorfor nogle er markeret som 'hot' ?

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lasse1987

Dato : 02-10-04 18:13

Jeg ved det heller ikke