/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Skiftefuldmagt... på Fax
Fra : pytberg
Vist : 1835 gange
20 point
Dato : 30-09-04 20:42

Go'aften.

I forbindelse med afvikling af vores forælderes dødsbo, er en af arvingerne, min bror, bosat i USA. Da han ikke sådan lige kan møde op i skifteretten skal han udfylde en skiftefuldmagt.
Der er oprettet testamente for hver af arvingerne også ham.
Kan han downloade denne blanket fra domstol.dk udfylde den og sende den pr. fax ? Eller skal han udfylde den og sende den med alm. post ?

På forhånd tak
Pytberg

 
 
Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 30 point
Dato : 30-09-04 21:42

G'aften Pytberg

Der står på domstol.dk, at fuldmagten så vidt muligt skal medbringes til mødet i skifteretten, så det smarteste vil nok være, at han sender den til dig (eller hvem der nu skal møde), så du kan medbringe den.

Jeg ved ikke hvordan det er i skifteretten, men i fogedretten er de ikke glade for kopier. De vil helst se den originale underskrift, men prøv eventuelt at ringe til den pågældende skifteret, for sådan nogle ting kan godt variere fra retskreds til retskreds.

Husk for øvrigt, at skiftefuldmagter oprettet i udlandet skal underskrives af to danskforstående personer til vitterlighed.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 30-09-04 21:46

Fax plejer at kunne anvendes som foreløbig dokumentation under forudsætning af, at originaldokumenter er til stede så hurtigt som muligt eller befinder sig et sted hvor de kan bringes til veje.
Mon ikke en vedlagt oversættelse af dokumenterne kunne gøre det i stedet for dansktalende personer da det jo nok er lettere for danskere, at forestå en oversættelse end omvendt.

Kommentar
Fra : RyeJensen


Dato : 30-09-04 21:52

Helt enig BjarneD, men fsv. angår de dansktalende, så fremgår af skiftefuldmagten, så jeg tror ikke man skal springe alt for let henover det, men jeg har ingen erfaring med det, så det kan da godt være, at man kan se bort fra det. Det er bare lidt ærgeligt at stå i skifteretten og få afvist en fuldmagt synes jeg.

Kommentar
Fra : pytberg


Dato : 30-09-04 21:57

Tak for svarene...

Det forholder sig således, at min bror faktisk har sendt en skiftefuldmagt, original, til mig hvor jeg har lov til at repræsentere ham i skifteretten. Men... jeg er desværre også forhindret pga. rejse, så jeg har givet vores storebror fuldmagt til repræsentere mig.... og jeg har en fuldmagt til repræsentere min bror i USA.... men kommer jo ikke selv.

Puha..det lyder forvirrende...


Pytberg

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 30-09-04 21:57

Ja og derfor er dit råd om at ringe til dem nok den bedste løsning, der er jo stor forskel på embedsmænd

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 30-09-04 21:58

Puh ha!

Kommentar
Fra : RyeJensen


Dato : 30-09-04 22:04

Ja ring og hør hvor krakilske de er. Jeg tror bestemt ikke det bliver noget problem.

Kommentar
Fra : pytberg


Dato : 30-09-04 22:09

Ja, jeg ringer til dem i morgen. var bar lidt nysgerrig. Det er jo også noget med tid. Vi har godt otte dage og selv express posten frs US er ikke altid helt pålidelig.
Han har iøvrigt anvendt en blanket med engelsk skrift fra domstol.dk, således at de to underskrivere ved hvad de har skrevet under på.

Tak for hjælpen... så jeg trækker lod om de "mange" point..... (de 20 stk. var alt jeg fik ved tilmelding til denn fremragende side)

Fortsat go' aften.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 30-09-04 22:12

Du behøver ikke trække lod jeg afstår

Kommentar
Fra : ans


Dato : 30-09-04 22:12

pytberg

Du ringer da bare til "skifteretten" og beder om at få en anden dato til det møde. Det kan da sagtens lade sig gøre, "med mindre arvingerne har taget forskud på arven og er rejst jorden rundt"
Jeg vil da mene, at det er bedre at to ud af tre arvinger møder op end kun en.
Er du så sikker på at din bror i USA er indforstået med, at det nu er din storebror, der kommer til at repræsentere ham?

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 30-09-04 22:27

næsten hvad som helst sendt på fax er juridisk gyldigt - men for en sikkerheds skyld så forhør dig lige kort - men - jeg kender en der benyttede det mod at de fik kopi af hans pas og det er vel ikke så slemt

Kommentar
Fra : pytberg


Dato : 30-09-04 22:30

Ja.... faktisk kommer to ud af fire til mødet....ikke så ringe... og vi er ikke den slags brødre der har NOGET som helst at udsætte på hinanden.... så hvem der repræsenterer hvem er fuldstændig underordnet.

Men hvad..... vi er jo også kun nogle "knægte" i 30'erne.... så vi skal måske nok nå dertil at vi ikke kan tåle synet af hinanden =;)

I will make a call first thing in the morning.

Godkendelse af svar
Fra : pytberg


Dato : 01-10-04 09:04

Tak for svaret RyeJensen.
                        

Kommentar
Fra : RyeJensen


Dato : 01-10-04 09:08

Det var såmænd så lidt

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste