Det er som sagt en vanskelig knallert at få til at køre stærkere, men lidt har jo også ret.
Her er en forklaring fra en kandubruger:
Når du skal "geare", skruer du kickstarter-skjoldet af. Det kan godt være lidt svært at trække af blokken, men så må du igang med skruetrækkere el.lign. og "lirke" det ud.
Når du er inde ved kilremmen (transmissionen), skal du kigge på den forreste (mindste) remskive. Find en tang, helst en låsetang, og spænd den omkring remskiven. Få så en anden person til at løsne møtrikken imens du kontraspænder...
Når den er løs skruer du møtrikken+spændeskiven af, og fjerner remskiven. Så kommer der en tyk ring som kilremmen ligger på - væk med den. Efter den kommer en remskive magen til den du havde tangen på tidligere - afmonter. Inderst sidder en tynd spændeskive - fjern.
Når du så samler igen er rækkefølgen (indefra og ud):
- tyk spændeskive
- remskive
- tynd spændeskive+kilrem
- remskive
- spændeskive
- møtrik
(Hvis du har svært ved at få kilremmen på, skal du tage fat i den og trække hårdt fremad i retning mod styret - så udløser koblingen og remmen bliver slap
Men ellers få nogle tip fra: fred_moeller@jubiimail.dk
En anden skriver:
Ringene ved den forreste remskive skal byttes om.
VH Palle Hansen