|
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 20 point Dato : 21-09-04 23:05 |
|
Jeg er ret sikker på at dansk og svensk farvekoder er de samme.
Og Thansens dele passer ikke rigtig med orginalfarverne.
Der går jo 5 ledninger ud af generatoren, heraf en til stel.
Men der går jo kun en til din tændspole, og hvis knallerten kan starte, så er den jo ok.
De andre går jo til tændingslåsen. Her skal den gule der forlader lysspolen lave strømmen, og skal hvis man har motoren kørende, jo kunne give en lille gnist til stel. Den brune skal hvis den er sat rigtig til tændingslåsen kunne give lys i baglyset (ikke bremselys) når motoren går og lyset er tændt.
VH Palle Hansen
| |
|
Jeg ved det ikke, men de skal uden tvivl op til tændingsnøglen.
Slukker motoren når du drejer nøglen om på off? Ellers kunne jeg forestille mig at den sort/gule var en der gik op til tændingsnøglen og fik stel (og slukkede motoren) når nøglen kom på off.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja så er tændingsledningerne jo på plads, det er jo da ret vigtig.
Se også efter om der er noget lys der virker, feks. pære i speedometer, bremselys høj/lav lys, eller lign. for så er der da strømforsyning til tændingslåsen.
Men ellers er der ikke den store fare ved at prøve at forbinde dine overskyende ledninger til andre overskyende, for sålænge du ikke gasser meget op, er der ingen spoler eller andet der brænder af, i værste fald kan sikringen ved batteriet gå. Har du tjekket at der er gennemgang i den sikring?
VH Palle Hansen
| |
|
Finde det andet hun/han multistik der kan sættes sammen med det.
Er det ikke til blinkrelæet? Men hvis du ikke har blinklys på, så skal multi-stikket slet ikke bruges.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|