/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Forgaffel..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 1086 gange
150 point
Dato : 04-09-04 18:20

Kan man fylde mere olie i sin forgaffel..? Når man presser ned i styrer og gir slip køre den ikke helt op.. Hvis man rykker op i styret kommer den yderligere 1cm op og blir der til man presser ned igen..

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 160 point
Dato : 04-09-04 18:32

Der vil altid være en smule friktion i en forgaffel. Der for dit problem. Hvis der er olie i dem vil det ikke hjælpe at hælde mere olie i . Det er typisk mineralsk olie der benyttes, Det vil med tiden blive dålig og vil så småt blive gråt jo støre vand % der i det. Derfor vil friktionen også stige, Det du kan gøre er at tømme olie ud der efter fylde noget petroleum i (den samme mængde) kør en god tur. Tøm petroleumet ud og derefter fyld Forgaffel olie I. Så skul de være renset, men Du skal ikke blive skuffet hvis dit problem ikke forsvinder helt. For Du skal huske på at en forgaffel ikke er så friktions fri som et kugle leje.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 04-09-04 18:34

Hov du skal huske at det skal være nyt olie du fylder I til sidst,

Undskyld forglemmelsen

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 04-09-04 19:48

jeg kunne ikke havde sagt det bedre

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 04-09-04 21:24

Tak Aprilla_Crew
MV.
Peter Jemsem

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-09-04 09:55

Hvor kan man fylde olie i henne..? Det er en aprilia rally..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 05-09-04 12:51

Der er to typer forgafler til aprilia rally, Påfyldning af olie forgår på begge typer via topen af Forgaffelbroen, men udtømningen er forskellig, Den ene type har en møtrik I bunden som holder forgaflen sammen, den skal kun løsnes ca. 3 mm I begge sider på den måde vil olien løbe ud. Der efter strammes de igen. Den anden type findes der rent faktisk en skrue gemt ude I hver ende af forgaflen som skal helt ud.

Jeg håber du kan se det men der nogle tegninger på:
http://www.easyparts.nl/choosedrawings_en.php3?brandid=1&modelid=40

Se illustration Front fork 1 og 2 der kan du bestemme hvilken type du har.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-09-04 13:04

Tak for svaret rpje.... Exraordinær god besvarelse..