/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ventilstøj fra gammel BMW 320I
Fra : biltyve_stinker
Vist : 1652 gange
100 point
Dato : 30-08-04 16:20

Min gamle BMW 320I (E30) fra 1986, har efterhånden gået 320.000 km.
Den starter hver gang, og kører upåklageligt, men nu begynder man at kunne ventilerne klapre.
Er der nogen der ved hvad der kan gøres ved det.
Den er også begyndt at brænde noget olie, ikke alarmerende meget, men man skal bare huske at fylde noget på indimellem. Jeg hælder altid 10:40 på den, er det ok, eller skal det være noget andet.
Kan det passe at jeg har hørt at man kan hælde noget i olietanken der smører og tætner???
Den spilder ikke noget olie overhovedet, den forbrænder det vist bare.

Overvejer at skifte motor, er der nogle specieller regler hvis jeg køber en motor i Tyskland og smækker i.
Det skal bare være en standard motor magen til den jeg har?

 
 
Kommentar
Fra : geu


Dato : 30-08-04 16:52

Du kan jo prøve og stille dem... De skal stå 0,25 men stilles oftes 0,30. Motor skift er ikke et problem, du finder bare en motor magen til den der ligger i din og ligger over i. Også selv om det er en tysker. De vil først se penge og att. når du går op i motorstørelse.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 30-08-04 16:59

Du må gerne købe en tilsvarende motor og lægge i. Også i Tyskland.
Jeg vil ikke anbefale noget af det "mirakel-tætnings-halløj" du snakker om.
Der er lidt forskel på hvordan de forskellige ting virker, men det meste af det renser og skulle mindske friktionen i motoren.
Men du risikerer også at stå med en smadret motor fordi smørekanalerne bliver stoppet.
Det er nok meget normalt, at en motor med så mange kilometer bag sig, får nogen skavanker fra slitage.
Selvfølgelig kan der gøres et eller andet ved ventilklapren m.m.
Men olieforbruget tyder så på, at den er ved at være slidt op, så spørgsmålet er, om det kan betale sig at få den renoveret.
Det bliver jo hurtigt dyrere end det du kan få en anden motor for.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 30-08-04 17:23

Ventilstøj og olieforbrug er som oftest "nærtbeslægtede fænomener". Det kan være din knast som er færdig, men jeg tror nu mere det er nogle af dine ventilstyr som er slidte og at olien herigennem kommer ned til forbrændingskamrerne...heraf olieforbruget.
Men som både dova of geu påpeger, er der ikke noget usædvanligt i dette med de km på uret....og den har givetvis også fået lov "at arbejde for føden" af og til!?
Generelt om additiver: HOLD DIG LANGT VÆK FRA DISSE!!! Jeg har lige skrevet/fået oversat en artikel om netop dette emne i vores nyhedsbrev i Norton-Klubben...men det er jo en anden snak.
Og motorskiftet er som nævnt heller ikke noget "problem" når du holder dig til én af samme type.

Fortsat held og lykke med din "bimmer"!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 30-08-04 19:24

Hvis du ikke vil have det oljeforbrug og få væk den klapring så kan du få toppen renovert.Hvis du tjekker litt rundt så trænger det ikke koste det hvide.Ellers er jeg enig med pallenoc og de andre.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : biltyve_stinker


Dato : 31-08-04 18:47

Tak for svaret pallenoc.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste