/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Balance i udstødningen
Fra : MrWhite
Vist : 1110 gange
100 point
Dato : 05-07-02 13:50

Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen har en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne boks, er den der kun for lyden?

Morten

 
 
Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-02 09:56

Hej
Iflg. Honda giver den bedre træk i mellem området.
Den kan sagtens køre uden.
Suzuki havde tidligere nogle modeller med samme type udligningsrør , disse blev senere afskaffet på samme modeltype tilsyneladende havde fabrikken fundet ud af at det ikke var nødvendigt.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : masteraugust0


Dato : 05-08-02 09:56

Hej
Iflg. Honda giver den bedre træk i mellem området.
Den kan sagtens køre uden.
Suzuki havde tidligere nogle modeller med samme type udligningsrør , disse blev senere afskaffet på samme modeltype tilsyneladende havde fabrikken fundet ud af at det ikke var nødvendigt.

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 07-08-02 16:20


MrWhite <MrWhite.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9T349.5707$G3.786758@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen har
> en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne boks,
> er den der kun for lyden?
>
> Morten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Jeg kan huske at Das Motorrad undersøgte dette for en del år siden så jeg
fandt udklippet frem. Aktuelt er det i Das Motorrad 15/1982 hvor det er
iagttaget. Her er grafisk vist kurverne for en tocylindret med seperate
udstødninger, med sammenkoblet foran som på en BMW og for det tredie med
både sammenkoblet foran og bagved før lydpotterne. Over hele feltet fra
3.000 - 7.500 RPM er det bedre med sammenkoblinger, og kun fra 3.000 - 4.000
er den enkelte sammenkobling bedre end den dobbelte. Den aktuelle artikel
handler både om udstødningsrør og lydpotter i almindelighed, men
tilfældigvis kører jeg selv en BMW boxer og tænker meget på det med
udstødningssystemer når jeg i de tyske kataloger ser 2 i 1 for BMWér. For 2
i 1, eller 4 i 1 eller 4 i 2 i 1 har jo noget af den samme virkning som det
aktuelle forrør.

Mvh Gert Thorgersen





Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 07-08-02 16:25


MrWhite <MrWhite.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9T349.5707$G3.786758@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen har
> en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne boks,
> er den der kun for lyden?
>
> Morten
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Jeg glemte at oplyse at i den aktuelle test/undersøgelse giver det tilføjede
interferensrør 10 % flere Hk, og det dobbelte ca. 12 % i topydelsen og mere
længere nede da graferne hele vejen ligger samme afstand over grafen for
uden interferensrør.

Mvh. Gert Thorgersen




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 07-08-02 19:34

Da det er en tobenet er der ikke så meget at være i tvivl om. Til en
firebenet skal det helst være 4-2-1, men det er vigtigt at 1+4 og 2+3
føres sammen først, hvis det er moment man vil have - og hvad skulle de
ellers være. 4-2-1 med 1+2 og 3+4 er ikke bedre end 4-1.

Eggert

GERT BO THORGERSEN wrote:
>
> MrWhite <MrWhite.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9T349.5707$G3.786758@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen har
> > en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne boks,
> > er den der kun for lyden?
> >
> > Morten
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
> Jeg kan huske at Das Motorrad undersøgte dette for en del år siden så jeg
> fandt udklippet frem. Aktuelt er det i Das Motorrad 15/1982 hvor det er
> iagttaget. Her er grafisk vist kurverne for en tocylindret med seperate
> udstødninger, med sammenkoblet foran som på en BMW og for det tredie med
> både sammenkoblet foran og bagved før lydpotterne. Over hele feltet fra
> 3.000 - 7.500 RPM er det bedre med sammenkoblinger, og kun fra 3.000 - 4.000
> er den enkelte sammenkobling bedre end den dobbelte. Den aktuelle artikel
> handler både om udstødningsrør og lydpotter i almindelighed, men
> tilfældigvis kører jeg selv en BMW boxer og tænker meget på det med
> udstødningssystemer når jeg i de tyske kataloger ser 2 i 1 for BMWér. For 2
> i 1, eller 4 i 1 eller 4 i 2 i 1 har jo noget af den samme virkning som det
> aktuelle forrør.
>
> Mvh Gert Thorgersen

Kommentar
Fra : MrWhite


Dato : 08-08-02 22:07

Tak for indlæggene, det er rart at oplyst.

Morten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 10-08-02 18:00

For en firtakter giver 4-1 flere top Hk end 4-2-1, men en 4-2-1 giver lidt
bredere felt. Jeg kørte bl.a. med Winning Performance Produkts og Russ
Colins 4-1 på min Honda CB 750.

Mvh. Gert Thorgersen

eggert <eggert@teknik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D51682C.CF2B9CB4@teknik.dk...
> Da det er en tobenet er der ikke så meget at være i tvivl om. Til en
> firebenet skal det helst være 4-2-1, men det er vigtigt at 1+4 og 2+3
> føres sammen først, hvis det er moment man vil have - og hvad skulle de
> ellers være. 4-2-1 med 1+2 og 3+4 er ikke bedre end 4-1.
>
> Eggert
>
> GERT BO THORGERSEN wrote:
> >
> > MrWhite <MrWhite.news@kandu.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:9T349.5707$G3.786758@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen
har
> > > en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne
boks,
> > > er den der kun for lyden?
> > >
> > > Morten
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > > http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> > Jeg kan huske at Das Motorrad undersøgte dette for en del år siden så
jeg
> > fandt udklippet frem. Aktuelt er det i Das Motorrad 15/1982 hvor det er
> > iagttaget. Her er grafisk vist kurverne for en tocylindret med seperate
> > udstødninger, med sammenkoblet foran som på en BMW og for det tredie med
> > både sammenkoblet foran og bagved før lydpotterne. Over hele feltet fra
> > 3.000 - 7.500 RPM er det bedre med sammenkoblinger, og kun fra 3.000 -
4.000
> > er den enkelte sammenkobling bedre end den dobbelte. Den aktuelle
artikel
> > handler både om udstødningsrør og lydpotter i almindelighed, men
> > tilfældigvis kører jeg selv en BMW boxer og tænker meget på det med
> > udstødningssystemer når jeg i de tyske kataloger ser 2 i 1 for BMWér.
For 2
> > i 1, eller 4 i 1 eller 4 i 2 i 1 har jo noget af den samme virkning som
det
> > aktuelle forrør.
> >
> > Mvh Gert Thorgersen



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste