/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
canon Ixus
Fra : solveig
Vist : 634 gange
30 point
Dato : 04-07-02 20:37

Hej.
Jeg har i et par måneder haft et digital kamera, som jeg iøvrigt er meget tilfreds med.
Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre at tage et billede, som kan bruges som pasfoto.
Er der nogen der kender lidt til det?
Mvh.
Solveig

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 40 point
Dato : 04-07-02 20:46

Hej solveig

Det kan du sagtens, nu ved jeg godt nok ikke om du selv scanner dem ind, og printer dem ud. Men hvis du gør det , scanner du bare billedet ind, og passer det til i størrelsen, og så printer det ud, men husk det skal være på high gloss papir, eller vil de ikke bruge det, og man skal kunne se højre øre.

Håber du kan bruge svaret, og held og lykke med det.

Venlig blitz Hilsen Melander

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-07-02 20:58

Hej Solveig,

desvære nej... beklager... umiddelbart ser det ikke ud til det...
http://www.politi.dk/p36/html/Vejledninger/Pas.htm
under fotografi -->
"Fotografiet må ikke være fremstillet ved digital video- og printerteknik."

så du bli'r vist nød til at få taget et alm. pasfoto... eller snakke med politiet for at være på den helt sikker side...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 04-07-02 22:07

Hej Melander.
Det var et godt svar jeg fik, og det jeg helst ville høre (-:, men efter hvad Strarup skriver, er dette ikke tilladt, desværre, men tak alligevel.
Mvh.
Solveig

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 05-07-02 02:57

Da jeg skulle fornye mit pas fik jeg fra Store Kongensgade at vide at jeg godt måtte bruge digitale billeder, men at der skulle være en lys baggrund.
Der findes tilsyneladende forskelliger meninger om dette emne, så det er nok bedst at spørge dit lokale paskontor om fremgangsmåden.
I øvrigt har jeg også et Canon, dog Powershot, men har hørt meget godt om Ixus.
Hilsen, Claus

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 12-07-02 06:56

Jeg fik nu lige at vide, af Kolding Politi, at man godt må bruge digitale udprints, hvis de er lavet i god fotokvalitet. Det der står på deres hjemmeside er forældet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 08:50

> Hej.
> Jeg har i et par måneder haft et digital kamera, som jeg iøvrigt er
> meget tilfreds med.
> Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre at tage et billede, som kan
> bruges som pasfoto.
> Er der nogen der kender lidt til det?
> Mvh.
> Solveig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Jeg har ikke fået klager over digitale print til pasfoto..
Men billedet kan jo flyde ud hvis det blir vådt, ikke
så smart når man står med en umedgørlig paskontrollør
langt ude i no speakie engliiise.. max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:41

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> wrote in
news:GS349.5694$G3.786445@news010.worldonline.dk:

> Er der nogen der kender lidt til det?

Spørgsmålet er nok ikke om det kan lade sig gøre, men snarere om det er
tilladt. Ring til din lokale politi-station eller måske bedre til Kbh's
politi 33141448 - de har nok mere styr på de forskellige regler..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:41

> > Er der nogen der kender lidt til det?
>
> Spørgsmålet er nok ikke om det kan lade sig gøre, men snarere om det er
> tilladt. Ring til din lokale politi-station eller måske bedre til Kbh's
> politi 33141448 - de har nok mere styr på de forskellige regler..
>
> --
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth

Som sagt - no problem max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:35

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote in
news:NU449.6293$G3.791799@news010.worldonline.dk:

> Som sagt - no problem max

Hej Max,

Du skrev i dit svar: "Jeg har ikke fået klager over digitale print til
pasfoto..", hvilket jeg tolkede som om at du havde gjort det uden at spørge
til lovligheden og ikke havde fået nogen klager

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 10:56

> Hej Max,
>
> Du skrev i dit svar: "Jeg har ikke fået klager over digitale print til
> pasfoto..", hvilket jeg tolkede som om at du havde gjort det uden at spørge
> til lovligheden og ikke havde fået nogen klager
>
> --
> Regards / Med venlig hilsen
> Kenneth

Hej Kenneth,
Ja ja - du fangede menningen helt fint - Div. ambassader og konsulater
har allesammen godtaget billederne, er det ikke det samme som at sige
det er så bare i orden.. Jeg kan desuden ikke se hvorfor det ikke skulle
være det.. ??????max

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 11:53

"max" <maxarte@hotmail.com> wrote:

> > Hej.
> > Jeg har i et par måneder haft et digital kamera, som jeg iøvrigt er
> > meget tilfreds med.
> > Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre at tage et billede, som kan
> > bruges som pasfoto.
> > Er der nogen der kender lidt til det?
> > Mvh.
> > Solveig

Det billede du kommer med, uanset om det er inkjet eller ej bliver scannet
ind i passet og du får det retur sammen med dit nye pas, så din original
bliver slet ikke brugt.

Husk: Der SKAL være hvid baggrund rundt om ansigtet og lidt luft til alle
sider, altså ikke for tæt beskæring.

/Stig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 12:05

On 07.08.2002 12:52, in article
3d50fbf2$0$78178$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Stig Holmberg"
<stig-holmberg@tdcadsl.dk> wrote:

> Husk: Der SKAL være hvid baggrund rundt om ansigtet og lidt luft til alle
> sider, altså ikke for tæt beskæring.

Se evt.: http://www.politi.dk/Pas/pasansoeg.htm

/kristian

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 07-08-02 20:12

Hej igen
Jeg ringede til den lokale politistation, hvor jeg fik den besked at jeg kunne prøve at tage et billede med som var taget med et digital kamera. Hvilket jeg gjorde, og de godtog det, så vi sparede lige nogle penge der
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 22:07

> Jeg har tænkt på om det kan lade sig gøre at tage et billede, som kan
> bruges som pasfoto.
> Er der nogen der kender lidt til det?

Hej

Jeg og har lige fået lavet et nyt pas, billedet taget med Canon IXUS
og printet på en Epson Stylys 680 på fotopapir i bedste kvalitet. Det
gik fint, og nu til dags er det ikke det billede man selv har taget
der kommer i passet men en sort/hvid kopi af billedet.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk