/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bygning af kitcar
Fra : Frederik_Gren
Vist : 3171 gange
20 point
Dato : 03-07-02 11:28

Hej.
Jeg er ved at lave research, da jeg vil bygge en kitcar. Desværre er jeg ved at være ret fustreret over direktiver, love og regler mm. Derfor vil jeg gerne høre fra nogle der har bygget og indregistreret en kitcar i Danmark.
Email: fmgren@hotmail.com

MvH.
Frederik

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 20 point
Dato : 03-07-02 17:12

Hej Frederik_Gren:
Jeg har ingen erfaring på kitcar reglerne herhjemme. Men jeg tror, at bilinspektionen er det sted hvor du får de bedste svar. Et råd vil jeg dog kunne gi´dig angående kitcars. "Køb altid dit "Kitsæt" hos en seriøs leverandør, der har så mange års erfaring som mulig. I England, hvor kitcars er meget udbredt siger man, at en leverandør med mindre end 5 år som
produsent stadig er amatør i brancen." Derovre køber du samtidig med kit´et, al den vejledning du har brug for. Men det
er desværre ikke sådan i DK.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : kimpi

Dato : 09-11-02 00:14

Hej frederik............
Jeg kan godt forstå dine frustrationer vedrørende kitcar´s, men inden du kaster dig ud i eventyret, så skal du være forberedt på flere ting........

Der findes flere u-seriøse producenter på markedet.

Det kræver en hvis flair at skrue en kitcar sammen, da manualen kan være mangel fuld for almindelige mennesker.

Der skal desværre betales en ombygnings afgift.

Hav god tid hver gang din bil skal synes, " jeg bruger 1 time hver gang " grundet uvidenhed hos bilinspektørerne.

Betragt ikke din kitcar som et investerings objekt, de færeste kan sælge deres kitcar med fortjeneste.

Jeg er selv ejer af en NOVA, som der i sin tid skulle betales 30.000 Kr. for at få omregistreret, så det er en fornøjelse der koster.
Få evt. ideer på kitcar.net eller kitcar.org, eller prøv at kontakte en af danmarks førende kitcar experter på www.kitogbuggyservice.dk.

Rigtig god fornøjelse...........
Kim...