/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
email-adresse på en hjemmeside.
Fra : Pandas_zebras
Vist : 267 gange
20 point
Dato : 15-08-04 10:14

Hej KanDu?
Efter sigende er det ikke smart at ha' sin email-adresse stående på en hjemmeside, da spammere på den måde kan (høste) finde og bruge dem.

Gælder det også for en "send" formular a'la frontpage?
Kan en sådan laves uden at offentliggøre sin email-adresse?

Thanx in Advance.
Panda

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 15-08-04 10:17

JA

Kommentar
Fra : Pandas_zebras

Dato : 15-08-04 10:26

fedest, yderst brugbart.
Ja, til "gælder det..."
eller
Ja, til "kan en sådan..."

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 15-08-04 10:33

Nej

Kommentar
Fra : Pandas_zebras

Dato : 15-08-04 10:35

12 år!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-08-04 10:50

Spamsenderne leder på hjemmesider efter et @ og så kører toget.
Jeg kan ikke finde det, men et sted i dette forum så jeg en måde til at undgå at vise dette @
Det kan være molokyle kommer forbi, og måske kan han huske det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 15-08-04 11:44

Det bedste vil være at lave en gif fil med e- mail adressen i..
Og evt undgå @'et, med fex _at_udbydersnavn.dk, eller _hos_ udbydersnavn.dk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 12:34

Hvis du kigger godt efter vil du se at en standard formmail fra FP indeholder den normale e-mailadresse med @ og så kan den søges op, men de mere avancerede serverbaserede systemer som asp kan laves sådan at emailadressen ikke er tilgængelig udefra da det er serverenheden der har oplysningerne..

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 20 point
Dato : 15-08-04 12:41

En artikel til hjælp.

http://www.html.dk/artikler/00041/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-04 19:55

Den simpleste måde at sløre den på, er at skifte @ ud med %40 - men du kan selvfølgelig også sløre resten af teksten med koder.
%40 er ascii værdien på tegnet @

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-04 20:14

Du kan hente et program her til sløring af e-mail adresser.
Det er programmet Em@ilEncoder 2,0
http://shareware.pcmag.com/product.php%5Bid%5D59319%5Bcid%5D155%5BSiteID%5Dpcmag

Godkendelse af svar
Fra : Pandas_zebras

Dato : 16-08-04 21:26

Tak for svaret jakjoe.
Det er lige det jeg ledte efter.
Det var mit første indlæg her og jeg frygtede at de to første svar var stilen, men der var flere gode svar efterfølgende.
Endnu engang tak for det.
Yo! herfra.

Kommentar
Fra : Pandas_zebras

Dato : 16-08-04 21:29

Howdy igen.
Også tak til jer andre.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-08-04 21:50

Tak for din tilbagemelding, og velkommen på kandu.dk

mvh
jakjoe