/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ledningsnet til JoG...?
Fra : Trivial
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 12-08-04 22:58

Hejsa alle sammen...!

Jeg har et problem... Ledningsnettet i min jog er helt fucked... Jeg tør ikk røre ved det... Kender i nogle steder/hjemmesider hvor man kan købe et KOMPLET ledningsnet til jog eller hvad skal jeg gøre??? For og baglygten virker... Og den kan kickstartes... Samt hastighedsmåleren virker men resten dur ikke... Jeg servicebogen til en jog og men den forvirre mig bare endnu mere.... Skal jeg købe ledningerne seperat eller hvad..?

På forhånd tak for din hjælp!

Vh

Peter

Kommentar
Fra : Taberen

Dato : 12-08-04 23:03

Du kan gå til den lokale cykel/knallert forhandler, han kan helt sikkert bestille noget hjem til dig. Ellers tjek nogle af scootertun hjemmesiderne ud, der er sikkert nogle som har hvad du mangler.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-04 23:07

Der findes et hovedledningsnet, og en masse andre smånet, de kan fåes ved en Jog knallertforhandler.
Men du skal være klar over at det er et virkeligt stort arbejde at udskifte det hele, og når du står med det nye, skal du klippe det gamle af ved relæer mm, sådan at der sidder stumper tilbage på relæerne, ellers går du sur i det.
Og så er det jo ikke sikker at et nyt ledningsnet løser problemet, hvis det feks. bare er tændingslåsen der er defekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Trivial

Dato : 12-08-04 23:13

Hej igen...

Den kan sagtens køre... Tændingslåsen virker også perfekt... Jeg ville bare have elstarteren til at virke... Og batteriet ... Der sidder nemlig intet batteri i... Fik 2 med til den...

Vh

Peter

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 23:13

Hvor gammelt er dit batteri, for det tyder på at du ikke har en åndeligt 12 volt.

Kommentar
Fra : Trivial

Dato : 12-08-04 23:16

Jeg ved ikke hvor gammelt det er... Det er rimeligt tyndt i forhold til de andre man kan købe på joghjemmesider... Det sidder omkring ved baghjuldet liggende...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 23:18

Der skal værebatteri i den. Og det skal lades op, det vil ske når du har kørt en tur.

Kommentar
Fra : Trivial

Dato : 12-08-04 23:19

Okay... Hvorhenne skal man sætte det til henne...? Skal jeg sætte det til der hvor ledningen går fra baglygten???

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 12-08-04 23:24

Det står beskrevet hvor batteriet er placeret, I den medfølgende manual.
Hvis du ikke har den. Vil det være en god ide at henvende dig hos en knallert mekaniker som kan vise dig hvordan osv.. Og evt. få checket de batterier du har.

Godkendelse af svar
Fra : Trivial

Dato : 12-08-04 23:39

Tak for svaret rpje.