/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
troj killreg.d
Fra : meyerbeyer
Vist : 318 gange
50 point
Dato : 08-08-04 20:57

c/windows/autoclk.exe
Hvordan kommer jeg af med denne når jeg skal køre symantec lukker computeren uden forvarsel.
Jeg kørte et onlinescan hvor den blev opdaget ?????
Jeg er IKKE en computerexpert så skriv venligst et svarder er til at forstå
HJÆLP

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 21:11

Prøv at hente denneog køre den i fejlsikker tilstand http://vil.nai.com/vil/stinger/

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 21:33

jeg har kørt a2 scanner vil det hjælpe ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 21:38

Aner ikke hvad det er

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 21:43

jeg fik at vide at det var en trojan som et alm. viruspropram IKKE opdager så jeg skulle køre a2 som skulle hjælpe på trojan
Men jeg aner ikke hvad jeg har med at gøre så din opskrift vil jeg lige prøve

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 21:43

det er noget med walmare

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 21:45

øh malware

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 21:55

malware er den korrekte betegnelse for noget skidt der ikke muterer (ændrer sig), men laver samme skade som virus.
Prøv du bare stinger, men i fejlsikker tilstand (F8 under opstart). Hvis den ikke fanger den finder vi da bare på noget andet.

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 22:41

den skriver at der ikke er noget. Men det er computeren der er gået ud hver gang at jeg har kørt mcafe, som om når den kommer til noget har den bare slukket uden forvarsel er det så ikke et virus jeg har (som om en udefra går ind og trykker på afbryderknappen for at forklare mig lidt nærmere)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 22:54

Bare det var så enkelt.
Stinger tager en pæn del af de kendt ting, men ikke alt.
Prøv at lave en onlinescanning f. eks. med http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/products/housecall_launch.php
Når den har fundet den malware der "lægger" trojaneren på din PC skal du notere ned hvad de forskellige filer hedder og hvor de ligger.
Bagefter skal du åbne joblisten og deaktivere de af malwarefilerne der er aktive der og bagefter skal du så ind i de mapper hvor de ligger og slette dem. Du skal have deaktiveret gendannelse før du sletter så de ikke kommer igen.
Spørg hvis du ikke forstår.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-04 23:05

Når filerne er deativeret kan man skanne igen online hvis du bedre syntes om det for så kan skanneren slette dem.
Hvis din Norton stadig volder problemer efter det må du nok geninstallere den.
Til sidst skal du tjekke om der stadig er opstartsnøgler til malware filerne og de skal så fjernes.
Du kan tjekke om der e rnogen ved at skrive msconfig i Kør [OK] Fanebladet Start og så tjekke om navnene er der. Den lette løsning er at deaktivere dem i msconfig den mnere permanente er at slette dem i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 23:08

det prøver jeg, jeg fik løst virus problemmet det er computeren som overanstrenger sig og lukker ned så nu skal jeg have oprettet et nyt spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 23:09

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 23:10

Før du gør det så prøv at lukke computeren op og se efter om der er fyldt med støv i køleribberne på processoren (ikke på bærbar). Det kan sløve en computer så den dør.

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 08-08-04 23:15

ja det er en bærbar og jeg har haft støvet under mistanke så den skal nok renses

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 23:18

Jeg er ikke sikker på at det er nok på en bærbar og lad være med at åbne den hvis du ikk eved hvordan
Det kan jo være at du kan klare problemet ved at rydde grundigt op og hvorfor ikk etjekke for spyware nu du er i gang. Bare spørg løs.