/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Speedfight mangler pludselig LYS
Fra : prebenhoeg
Vist : 925 gange
50 point
Dato : 18-07-04 00:05

Efter tjek af div. stik og ledninger, købte jeg en ny (brugt) lysspole, men FUCK.. en gammel skid hjalp det, stadig ingen lys. Er der en klog sjæl "derude" der kan fortælle noget om en sådanne lysspole, og hvordan den skal tjekkes, skal der kunne måles strøm på 2 af de 4 ledninger der går fra spolen, jeg har hørt, den ene er til hovedlys og den anden med strøm er til tændingen.
Har manden der fortaltre mig dette, været fuld af HASH---eller er der noget om det.

BE BE. Jeg har rodet med det lort i 3 dage, så jeg giver en kasse ØL for et svar der giver lys i pærerne. !!
VH: og på forhånd tak, fra Preben
(kender ikke så godt det med point, har afkrydset "nemt" (50point) da min PC skriver jeg kun har 80 af dem)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 00:49

Til det sidste: Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.
Det er rigtig at den ene spole giver strøm til lys og den anden til tænding PÅ GL. KNALLERTER. (Da var spolen med tynde vindinger til tændingen)
Men jeg mener at din kun leverer vekselstrøm (2 af ledningerne) som går gennem en ensretter til batteriet.
De andre to ledninger er til aftasteren, tidligere var det platiner, men nu kun en berøringsfri kontakt der bestemmer tændingstidspunktet, og fortæller CDIèn hvornår den skal give gnist.
Men jeg har en mistanke om at fejlen slet ikke er der. Har du prøvet at sætte lader på dit batteri, for at se om der er lys? For det skal der jo være, ellers er fejlen feks. løs ledning på batteriklemmen, eller en sikring der sidder ved batteriet eller et andet sted.
Det kan jo være batteriet er fladt, (Kan måles med voltmeter, der stilles til volt DC) eller lysrelæet hænger, har du prøvet at rokket med dem.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 18-07-04 00:57

Du kunne også nøjes med at sætte 1 eller 10 point. det gør man på den nederste linie hvor du stiller spørgsmålet.

Måske et dumt spørgsmål: Har du tjekket det ikke bare er pærerne der er sprunget.
Eller måske en fejl i tændingslåsen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 20-07-04 22:49

Efter utalige timer i værkstedet, med min Speedfight på "skødet" fandt jeg ud af, at automat-choker var kortsluttet.
Dette havde betydning fordi, den først får strøm efter motoren laver strøm, lige som for og baglyset.
Den kortslutning slugte så meget strøm. at der kun kunne måles ca. 2 volt ud af "stator" som den lille vekselstrøms generator hedder.

SÅ ! Den kasse ØL jeg satte på højkant, drikker jeg i aften....

Men ellers tak for foreslagende, til udbedring af fejlen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-07-04 23:39

Ærgelig med den kasse, men du skal stadig lukke spørgsmålet, når du har fundet fejlen.
Nu kan du da komme ud at køre i mørke igen.
VH Palle hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 12-02-05 01:50

tak til mig selv

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-05 02:08

prebenhoeg, her er det altså normalt at lukke spørgsmålene, uanset at du selv finder fejlen, vi er jo ikke fjernhealere.
Men du kan da også lade spørgsmålet stå, så alle vi der abbonerer på knallertspørgsmål, kan se at du ikke vil lukke det.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 12-02-05 02:31

TIL Palle Hansen
Jeg syntes ellers, man fik opfattelsen af, det var et OK forum.
Men efter at se andre sider, hvor de blev bedt om, at lukke spørgsmålet ved at give point til det svar, der var med til at løse problemet --- mente jeg at det var gjort...
Indtil dette en smule beskidte svar
((vi er jo ikke fjernhealere))
((kan se at du ikke vil lukke det))

OPFATTER JEG DET FORKERT::

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-05 13:11

1. Jeg syntes da også det er et ok forum, en for for viden-database, som der er mange der har glæde af. Hvis de ikke havde glæde af det, ville jeg og alle de andre jo nok ikke ofre så megen tid med at hjælpe.

2. Det skal nu ikke opfattes som noget beskidt svar, men et svar til: Tak til mig selv (Og så lader du det blive ved det), havde du derimod skrevet: Jeg fandt nu selv ud af problemet, som var at ......., men jeg lukker ikke spørgsmålet endnu, da jeg lige vil spørge om der er nogen der ved hvordan ...... Eller jeg lukker nu, men du får kun en stjerne, da svaret ikke var tæt på.
3. Vi kan jo ikke løse problemerne, men give forhåbentlige gode svar (Afhængig af spørgerens formulering) der kan lede til problemløsningen.
4. Men har spørgeren løst problemet, og ikke mere at spørge om, så bør spørgsmålet afsluttes, også selvom der kun var et svar, som var helt hen i skoven. Spørgeren kan så ved at acceptere svaret, samtidig tilkendegive ved sin "stjerne-angivelse (Fra 1-5)" at svaret ikke var tæt på (Ved kun at give en stjerne)
5. Op imod halvdelen af alle svar bliver aldrig lukket, og så bliver Kandu jo aldrig "en rigtig database"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 12-02-05 17:36

Hejsa til forummet / Palle.
Jo - Jo. forumet er jo OK, netop fordi man evt. kan finde noget om lige netop det problem man lige nu står og bikser med. Derfor ville jeg jo gerne det blev stående til evt. senere hjælp, til andre i samme dilemma som jeg.
MEN - jeg skrev da om, hvad fejlen var, netop at kablet til automat-chokeren var blevet kortsluttet, da jeg havde skiftet rullerne, og derved klemt den ene ledning i koblingshuset, sådan at når motoren laver strøm, efter den er igangsat, og vil gi' strøm til chokeren !! ja så kortslutter ledningen jo, da den rører motordelen netop der hvor den var blevet klemt/mast.
Tak for et godt forum, og de venlige ord..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-05 18:09

Selv tak.
Jeg syntes nu ikke du skrev hele den smøre, men først senere at automat-chokeren var blevet kortsluttet.

Man kan jo netop lede efter afsluttede spørgsmål i søg funktionen, så spørgsmål bliver altid stående og er netop hjælp, til andre i samme dilemma som dig. Forøvrig har du brugt dine udsatte point, da de bruges med det samme man udsætter dem i et spørgsmål.
Bliv nu indendørs med den Speedfight, så længe det sneer, så helbredet ikke sættes over "styr".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-05 20:24

Du har jo brugt dine point, så luk venligst spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 23-07-05 02:13

Navn : Prebenhoeg Ledige Point : 355

Er de brugt Palle..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-05 13:29

Nej men du har åbne spørgsmål, som du jo allerede har brugt point på.
Og spørgsmål der over et år gl. bør lukkes
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : prebenhoeg

Dato : 23-07-05 21:49

Tak for denne gang. (lukket)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-05 23:07

Spørgsmålet bliver ikke lukket ved at man bare skriver lukket.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : prebenhoeg

Dato : 25-07-05 02:47

Tak for svaret dova.