/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 323f 1,6 går i stå
Fra : Mrn
Vist : 1950 gange
60 point
Dato : 20-06-02 14:50

Jeg har en Mazda 323F 1,6 fra 91' . Problemet ligger i at når jeg har været ude at køre i bilen og lader den stå, til den bliver halvkold. Når den så skal startes igen, starter den fint i 5 sekunder, og så drukner den sig selv bag efter. Hvorefter at jeg er nødt til at lade den stå. Det lugter også inde i kabinen af benzin. Jeg har snakket med mange forskellige. Nogle sagde at det var tændingssystemet... Det har jeg nu skiftet. Andre mente det var skidt i benzinen... det er det heller ikke da den så skulle gøre det heletiden. Jeg har snart prøvet alt, og der er ikke noget værre end at gå i stå ude i byen foran en masse andre biler. Nogle har nævnt spjældhuset... kan det være det? eller er der nogen der har nogle bedre ideer eller har prøvet det før?
Håber nogle kan hjælpe....

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 20-06-02 15:31

Til Mrn:..
Jeg har haft samme problem med min 323. Jeg skiftede benzinfilter, hældte 1 dl. red-X i tanken opblandet i en ½ l. kaburatorsprit, tankede til ½ tank.
Derpå kørte jeg en lang tur (ca. 3-400 km.) Hvorpå filteret blev skiftet igen. Det rensede benzinvejene,
kaboratoren og gav tilmed en bedre kørselsøkonomi bagefter. Siden har jeg givet lidt red-X til hver 10.
tank benzin, og ikke haft startproblemer. Pris 110,- kr. for filtre 200,- kr. for benzin og sprit 85,- kr. for red-X
Alt ialt ca. 300 kr incl fornøjelsen.
Håber at du har samme held. Hilsen Az...

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 20-06-02 17:23

Til Az...
Jeg vil prøve det du foreslår.
det hele startede for ½ år siden, hvor den gjorde det meget hyppigt. Så skiftede jeg de ovennævnte ting. Og den stoppede med det i en periode. Da vi så havde de 30 graders varme, begyndte den på det igen.
Hilsen Michael

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 20-06-02 19:30

Til Mrn:..
Noget tyder på, at det er den rigtige vej. Mazdaens automatiske shoker er meget følsom, og det mindste skidt i tilførselen, kan få den til at gå amok. Særligt på varme dage, hvor den jo næsten bør være arbejdsløs, og på kolde perioder hvor den skal lukke helt op. Jeg håber det hjælper når du får renset systemet med den tidligere nævnte metode.
Hilsen Az..

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 25-06-02 22:08

Til az...
Jeg har idag forsøgt at finde det omtalte benzinfilter. Men fandt det ikke, hvorefter jeg ringedde til Mazda for at høre om hvor det sad. De sagde at der sidder ikke noget benzinfilter på sådan en Mzda. Men istedet for sidder der et højtryksfilter ude i motorrummet. Problemet er bare hvor det sidder.
Hilsen Michael.
Ps. Ham fra Mazda gad ikke hjælpe mere end til motorrummet.

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-02 22:35

Til Mrn:.. Nej,- sådan er de, det er jo hans chance for at tjene penge...
Benzinfilteret sidder på bilens torpedoplade, (skillerummet til kabinen) til venstre i kørselsretningen. Anbragt på benzin-
slangen umiddelbart før den går op til kaburatoren.
Filteret, har jeg købt ved: DK.autodele, men også ved Hoyer autodele. Begge fører mange også billige reservedele til mazda 323. De er for øvrigt på nettet begge to. Når du har filteret, er du ikke længere i tvivl, når du kikker på førnævnte sted. Jeg må indrømme der er ikke megen plads, men det er ikke svært at skifte med en universaltang som
værktøj.
Hilsen Az...