/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Lowlevel format
Fra : Gambrinus
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 25-06-04 10:57

Mangler lige et program. til at lowlevelformaterer en gammel harddisk.
Forslag ?
Fra Windows eller DOS, ligemeget.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-06-04 11:39

Den skal være meget gammel (under 1 gb) for, at det vil være en god idé at lave en low level format, men de fleste producenter har på deres hjemmeside nogle tools som kan gøre det samme uden at ødelægge HD.
Efter sigende skulle low level format ødelægge "store" harddiske.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-04 13:30

Hejsa

Hvorfor lowlevel format ??
brug disse her på eget ansvar

http://www.ariolic.com/activesmart/low-level-format.html

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-06-04 02:01

På eget ansvar ? Det kan du da ikke mene.
Ok, fik gang i en gammel Quantum, ved at lowlevel formatere med PowerMax og formatere med PMDos. Hverken Windows eller div. DOS disketter ku' få fat i den, så det var jo spørgsmålet om at smide den ud eller vove det ene øje.
Tak for svaret begge 2.
Gambrinus