/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word2002 - listen over senest åbnede fil~
Fra : pjg
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 24-06-04 20:10

Jeg har følgende problemer med både Word og Excell i Office2002 efter en reinstallation:
"Funktioner" "Indstillinger" "generelt" "Vis seneste filer" er grå og kan dermed ikke aktiveres ?
"Filer" "Åbn" Ikonen oversigt er grå ?
Hvor rettes dette?
MVH PJG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-06-04 20:27

højreklik på filen - egenskaber - se om der er flueben i skjult.
Fjern fluebenet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-04 20:32

funktioner/indstillinger/filplaceringer rediger og vis Word hvor du normalt har dine filer

Vise eller skjule listen over senest åbnede filer i menuen Filer:
Klik på Indstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Generelt.
Marker eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Vis senest åbnede filer.
Når feltet Vis senest åbnede filer er markeret, kan du angive, hvor mange af de senest åbnede filer der skal vises i menuen Filer.
Hvis du stadig har problemer:
I hjælp kan du trykke find og ret fejl, eller lægge CDèn i og ret fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 21:11

Win 2000 office 2000
Har du på et tidspunkt ændret placeringen af dokumenter.
Se lige på skrivebordet >dokumenter>h-klik>egenskaber>
placering (du har mulighed for gendan standard)
sikkerhed (har du alle tilladelser)
Emesen.

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 24-06-04 21:28

Teil: alle filer er ikke skjulte

Pallebhansen: filplacering peger på det sted hvor dokumenterne ligger.
Prøvede hjælp/find og ret fejl - men resultatet er stadig at markeringen er grå og der kan ikke sættes flueben i feltet.

Emesen: har ikke flyttet filer eller biblioteker - alle filplaceringer checket og de passer

?????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 21:32

Så skulle man næsten tro, at den har tabt noget ved indstallationen.
prøv at genindstallere> vælg standard.
Emesen.

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 24-06-04 21:58

Emesen: Har lige geninstalleret- stadig uden at det hjalp ??? men tilgengæld røg min outlook opsætning

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 24-06-04 22:23

Emesen - det var ikke dit svar jeg er misfornøjet med - det var mig selv jeg blev irriteret på - din idé var god nok

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 22:28

Ja ja det kender jeg godt - men det er svært at gætte på hvorfor du ikke har hele programmet inde / noget er afbrudt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-06-04 22:29
Kommentar
Fra : pjg

Dato : 24-06-04 22:52

pallebhansen : har checket, men jeg bruger ikke Macintosh, så jeg kan ikke finde omtalte Systemmappe:Indstillinger:Microsoft

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-06-04 23:16

Men metoden til at få en frisk word-skabelon er at slette den gamle. word laver så selv en ny normal skabelon ved start af programmet.
Start word>filer>ny>marker tomt dukument>h-klik>slet>den sendes nu i papirkurven og kan gendannes.
Emesen.

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 25-06-04 20:08

emesen: Har prøvet at slette normal.dot men stadig uden held.
Det mærkelige er, det har virket før, men for 14 dage side reinstallerede jeg maskinen totalt og sidenhen har jeg ikke kunne hakke af hvor mange filer der skal vises????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 20:21

Du siger reindstalleret - ovenpå - formateret - recovery CD - eller hvordan
Var det hele styresystemet du reindstallerede eller bare office.
Emesen.

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 25-06-04 20:41

Format, ny XP, Ny OfficeXP - totalt forfra

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 20:51

Og din driver-cd til bundkort osv.
(lukker nu)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-06-04 21:36

Jeg bliver mere og mere overbevist om du har en virus/spyware?
Har du et opdateret program af hver, som du har tjekket din harddisk med.
Har du opdateret Windows opdate?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 26-06-04 10:16

Mit system er 100% opdateret - alle drivere, windows update, office update - alt under "Enhedshåndtering" er iorden - alle mine programmer er nyinstalleret.
Ad-Aware 6 kører ved hver opstart - viruschecker jævnligt via nettet (ingen virus nu)
Jeg har dog 2 fejl i system logbog ved hver opstart, som jeg ikke rigtig kan greje:
Service Control Manager, Fejl, Ingen, 7000, Ikke tilgængelig, PC, Tjenesten WinDriver kunne ikke starte pga. følgende fejl: Den angivne fil blev ikke fundet.
ParVdm   Fejl, Ingen, 2, Ikke tilgængelig, PC,Enhedsobjektpointeren til portobjektet kunne ikke hentes.

Jeg tror dog selv at misæren skal findes et eller andet sted i opsætning/XP/office
Alle stier peger rigtigt - har prøvet på mit arbejde at ændre disse uden at det dæmper "Vis senest åbnede filer"
PJG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 11:58

Det kunne være dit ad-aware som låser for ændringer i opsætningen.
Hvis du deaktiverer ad-aware (for afprøvning) så tag lige internettet fra så længe.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-04 12:15

http://www.microsoft.com/technet/support/ee/result.aspx?ProdName=Windows%20Operating%20System&LCID=1033&EvtID=7000&EvtSrc=Service%20Control%20Manager&ProdVer=5.2

Du har vel ikke et program kørende der sletter "senest åbnede", typisk et renseprogram der sletter midlertidige internetfiler mm?
Prøv at indstille exel til at have flere "vis filer" : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730381

Men det kan være en god ide at fjerne alle rester af officepakken og geninstallere den, så skulle den da ikke kunne drille mere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;239938
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pjg

Dato : 26-06-04 14:55

Så lykkedes det - har lige fundet fejlen

Indstallerede Tweuk UI og:
Tweak UI - Explorer - maintain document history - var unchecked (af en eller anden mærkelig grund)

Hvordan lukker jeg dette emner og giver pallebhansen og emesen point - for flitig hjælp :-?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 16:22

Jeg afstår fra point.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : pjg

Dato : 26-06-04 19:05

Jeg lukker emnet og giver poing for den flittige hjælp
Tak for svarende fra pallebhansen og emesen