Hej Widan.
Et defekt varmelegme er ikke så unormalt på en 405 hvis det er en af de tidligere modeller (før 92).
Personlig syns jeg ikke det er det væste på så'n en 405'er, men jeg laver s'følig heller ikke andet en biler 15 timer i døgnet..*G*
Hvis du har tålmodighed kan du jo starte med udelukkelsesmetoden og lukke for varmen i bilen OG sætte et par slange klemtænger eller lign. på slangerne ude i motorrummet (slangerne er de 2 slanger der sidder med ca. 2 cm afstand til hinanden ca midt på torpedovæggen/væggen ind mod kabinen) og køre med dette en dags tid..
Er vandspildet væk har du konstateret at det er varmelegemet.
Der findes 4 typer varmelegemer til 405.
Enten er det et Valeo legeme eller et Behr legeme.
Begge mærker findes i 2 variationer hvad enten bilen er mellem 87 og 92 eller 92 og 95 hvor 405'eren stopper.
Et Valeo legeme er rimelig nemt hvorimod Behr ikke er så sjovt for her skal indstrumentet skilles ad.
Valeo legemet kan dog erstatte ALLE legemer med det rigtige studssæt så montering kan foregå uden at skille instrumentet.
Hvis du smutter ind til den nærmeste Østergaard - Dansk Automateriel og ber om et varmelegeme der hedder
799 72935 får du et Valeo legeme der passer i...
Hvis du fortæller mig hva' årgang din 405'er er kan jeg smide en kommetar om det rigtige studssæt der skal bruges dertil.
For en rimelig gør-det-selv mand er det overkommeligt med et Valeo legeme, men vær opmærksom på at midterkonsollet skal samles rigtig , ellers rasler det ad H.... til bagefter, og ligeledes med varmekanalerne...
Er det et Behr legeme skal hænderne altså være skruet rigtigt godt på for det kan godt være noget ged..
Legemets mærke kan du måske læse ved at starte med at skille varmekassen ad..
Tror dog ikke du kan finde hjælp på nettet nogle steder... Haynes er nok det bedste bud..
Men som sagt... start med at sikre dig at det ER legemet..
Det blev lidt et rodet svar, men jeg håber det hjælper lidt... ellers spørger du bare videre og jeg skal hjælpe dig videre..
Mvh.
NitroOS