/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hadesider
Fra : felines
Vist : 396 gange
250 point
Dato : 14-06-04 17:22

Hvad må man oplyse om personer på en hadeside?
Uden at det bliver injurier?
Kan man indrykke en annonce i den lokale avis f.eks.
Hej (navn)
Du skylder mig stadig (beløb)
Hvornår betaler du?
Undertegnede

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 17:49

Nej

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 18:33

Hvem siger du har ret?
Det skal afgøres ved en domstol.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-04 19:25

Lad dog den tidl. svigerdatter være (htoo). Det kunne jo være, at hendes nye samlever vil betale for en dygtig advokat hvis du kvajer dig, og vil det ikke være dobbelt ærgerligt.

http://www.kandu.dk/dk/spg/33170

Kommentar
Fra : felines

Dato : 14-06-04 22:01

Jeg har en dom der foreløbig gælder i 20 år, fra nu.
til Bjarne - jaha- du kender jo ikke hele historien.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-04 22:17

Nej selvfølgelig kender jeg ikke hele historien, men nu har jeg læst dine to spørgsmål og forstår din harme. Det er bare ikke nok at forstå og sympatisere for når du kører derud med tanker om hadesider, provokerende annoncer så opnår du kun, at folk tænker dårligt om dig.
Du skriver jo, at jeg ikke kender hele historien, men det gør de mennesker der læser evt. annoncer og hadesider jo heller ikke.
Rent psykologisk er du godt i gang med at lave en fælde til dig selv hvor din vrede (had) løber af med dig og hvad kan du opnå.
Hvad med din søn, der jo på en eller anden måde må have været med til at stifte al den gæld, hvad siger han?
Jeg forstår og sympatiserer med dig, men ser at du kun kan tabe med de ting du nævner i dette spørgsmål derfor forsøger jeg at kalde dig til besindelse for dette handler meget mere om moral end om jura.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 14-06-04 22:28

Du må ikke lave en hadeside om din datter. Personoplysningsloven forbyder at der uden samtykke fra den pågældende person offentliggøres oplysninger hvormed personen kan identificeres.

Alt efter hvor groft det du vil skrive er, kan du straffes efter Straffelovens § 264d, der forbyder at du uberettiget videregiver oplysninger om andres private forhold. Du er på ingen måde berettiget til at offentliggøre, at din datter skylder dig penge, og det må vidst også betegnes som yderst privat. Hvis du bærer dig rigtig klodset ad, kan du også straffes for injurier.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : felines

Dato : 14-06-04 22:53

hej jensen tak for svar men det er ikke min datte gskl, men min tidligere svigedatter.mvh Feline

Kommentar
Fra : felines

Dato : 14-06-04 22:56

Hej Bjarne - min søn indså at jeg ikke bare kunne give ham og hende det beløb. For hvad så med de andre børn? Jeg var/er jo ikke millionær. Og kunne ikke give dem tilsvarende beløb, så det er kvit. Det - det handler om at en som hun ikke bare kan løbe fra sit ansvar. Og lade 5 0g 7 være lige og opfører sig så dårligt. mvh feline

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 14-06-04 23:01

sorry - jeg havde ikke hele historien i hukommelsen Det gør dog ingen forskel i hvad jeg skrev.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-04 23:05

Det er jo rimeligt nok, men hvorfor udsætte sig selv for, at hun ville kunne bruge juraen mod dig, som Rye Jensen også skriver lidt om. Retfærdighed er en underlig størrelse.
Du har jo heller ikke eftergivet hende gælden, men har fået en skyldner dom og mon ikke du skal lade det blive ved det for det er den eneste ret du har hvor urimeligt det så end er.

Gad vide hvem der ender med at være den største bitch hvis du fremturer?

Kommentar
Fra : felines

Dato : 15-06-04 00:30

ja ja bitchen er hende. Men jeg giver op så. og knalder hende ned i jrden.

Kommentar
Fra : felines

Dato : 06-07-04 15:37

Jeg har jo opgivet, Feline

Kommentar
Fra : felines

Dato : 06-07-04 15:48

hvordan sletter man sine "brugte indlæg"? Feline

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-07-04 15:57

Du kan ikke slette indlæg, du kan kun lukke spørgsmålet ved at acceptere en af kommntarerne som svar (og give stjerner). Man skal faktisk tænke sig om for det du skriver kan søges frem via Google, som mange jo bruger. Prøv.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 250 point
Dato : 06-07-04 16:01

Du kan for øvrigt fåen ny kode til dit gaamle brugernavn fra Kandu.Under Login i den blå menu er der mulighed (højre side for oven) for at få tilsendt koden så du kan få lukket dit oprindelige spørgsmål og så kan du jo selv bestemme om du vil være katte eller htoo

Kommentar
Fra : felines

Dato : 08-07-04 09:47

Hvordan kan jeg give stjerner?

Godkendelse af svar
Fra : felines

Dato : 08-07-04 09:48

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 10:41

Held og lykke med et liv uden SK'en Fekines

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-07-04 10:42

hov undskyld min finger snublede Felines

Kommentar
Fra : felines

Dato : 09-07-04 15:46

Hej Bjarne nu har prøvet på utallige måder at komme ind til min gamle konto- men jeg kan ikk-kan du?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-07-04 20:57

Du skal logge af din nuværende, sker ved at trykke på Logud i Menuen øverst til venstre. 6.linie, derefter skal du logge ind med dit gamle brugernavn på den Login der nu vil står der og du får så muligheden for at klikkepå et link der hedder glemt Password hvor Kandu admin sender et til dig på den e-mailadresse du opgav til første brugernavn.
Hvis du ikke kan logge ud så er det noget med en cookie og så bare glem det. Jeg kan godt sådan noget, men det er ikke så vigtigt.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:00
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-07-04 00:02

Jeg glemte at skrive, at linket kun virker når du er logget ud, og ellers htoo og den mail du tilmeldte med.

Kommentar
Fra : felines

Dato : 11-07-04 12:43

Jatak Bjarne, du er da guld værd. Men det virker ikke, fordi den mailkonto jeg havde da jeg meldte mig ind har jeg ikke mere, og det er den jeg ikke kan genoplive. Det er en hotmail konto og den gik helt grasat. Når jeg skiver til Hotmail og klager får jeg at vide at de godt kan logge ind på kontoen, men det er min nye og det hjælper jo ikke mget, jeg kan simpelthen ikke få dem til at forstå aat det min gamle konto der er problemer med. Så nu har jeg bare givet op.Men mange tak for al din hjælp.Felines

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-07-04 13:12

Du har 2 muligheder enten glemmer du alt om det eller skriver en mail til service@kandu.dk og forklarer at du ikke har adgang til den første konto.
Mit råd er glem den