/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
DNS Forward
Fra : DuDu.dk
Vist : 477 gange
100 point
Dato : 11-06-02 10:17

Jeg har DNS forward til website jeg hoster på egen webserver (XP).
Lige pludselig er den holdt op med at virke og jeg får timeout ved ping på både IP og domænenavn.

Min forhandler mener problemet ligger hos mig, men jeg har ikke ændret noget som helst i min opsætning, hverken software eller hardware.

Er det muligt, på en eller anden måde, at se hvor den går død?

IP (212.242.50.114)
Domæne www.topping.dk

Sommer hilsner fra
Marianne Topping

Accepteret svar
Fra : Gensmann

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-02 12:19

Hejsa Marianne.

Du kan lave en traceroute på addressen og se hvor den stopper. Det kan du gøre på følgende adresse: http://noc.tele.dk

Når jeg gør dette ser det ud til at pakkerne stopper omkring:

atm1-0-10.ro1-rd.ip.cybercity.dk (IP: 212.242.4.73)

Skulle dette være din IP adresse (ADSL eller lignende), så er det formodenligt fordi at din router nægter requestet at komme ind til din webserver eller lignende? Den ser i hvert tilfælde ud til at nå helt frem til den ip adresse.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : DuDu.dk

Dato : 11-06-02 12:54

Hej Oscar

Kontakt til Cyber har vist at der er hul igennem router men at det stopper hos mig.
Jeg har haft mine harddiske ude her i weekenden da de skulle til sikker opbevaring pga. weekend fravær.

Vi har netværk med 4 PC'er i opstillingen. DNS forward går gennem router til min lokale netværks IP.
Kan jeg ha' fået tildelt en ny netværks IP efter at jeg har koblet mig på systemet igen ? -og derved afskåret forbindelsen?

Jeg har ikke ændret hardware eller software opsætning, der er samme fejl lige meget om det er min webserver eller min webcam server der kører.

Jeg ved at en mulig geninstallation nok kunne løse problemet men jeg har lidt meget om ørene og ikke rigtig tid til sådan en omgang §;-(

Tak for din tid !

Hilsen
Marianne Topping

Kommentar
Fra : Gensmann

Dato : 11-06-02 13:02

Ohh ja, en ny IP lyder meget sandsyneligt. Især hvis I kører med DHCP server i routeren som automatisk tildeler en ny IP. Dette villle så dog betyde at du får en ny IP hver gang du rebooter serveren. Så hvis du har rebootet serveren tidligere uden problemer er det nok ikke det.

Hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke hvilke IP'er den maskine der kører webserver har og hvilken IP routeren mapper request til (hos tele danmark er det 192.168.1.3).

De Bedste Hilsner
Oscar Eg Gensmann

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 11-06-02 13:31

Jeg har ingen problemer med ping
IP (212.242.50.114)
Domæne www.topping.dk

Du har måske fået løst problemet, men så ville det da være dejligt at få besked her.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : DuDu.dk

Dato : 11-06-02 13:42

Hej Olé

Ja, det ville da være rart og jeg blev lige så glad...
Men.. efter din besked fik jeg ping'et fra vore andre PC'er og de havde det ligesom dig, fint igennem, bare ikke hos mig.

Det vil sige at jeg nu går i gang med en geninstallation, jeg skal nok give jer besked om et par timer (if all goes well).

Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 11-06-02 23:30

McOle fordi du kan pinge ehndes router betyder det ikke at det ikke fungerer på hendes LAN.
Du kan INTET drage ud fra dette da det KUN er routeren der svarer, så lad være med at vildlede folk.

Kommentar
Fra : DuDu.dk

Dato : 12-06-02 22:07

Såså, små slag.. Ole var da bare venlig §

Nå drenge, nu sidder jeg med en formateret, nyinstalleret PC -og det er 'næsten' det samme som før.
Jeg har installeret min IIS på XP, kørt mit cam ind og ingen af delene virker.

Eneste forskel er at jeg nu selv kan ping'e både IP og domæne.

Jeg har nu forsøgt at oprette en Spotlife konto til mit cam for at se om der kunne skabes forbindelse. Der er intet der melder fejl, men cam billederne kommer ikke frem, der er kun sort skærm.

For mig at se er det mig der ikke kan 'komme ud' ,men selv med firewall slået fra hjælper det ikke...

Gode ideer er ved at være kostbare.. upper med ydeligere point, når jeg lige har fundet ud af hvor jeg gør det §

Hilsen Marianne