|
| Tager ikke ordenligt fat i starten... Fra : hvidtiger | Vist : 1630 gange 100 point Dato : 11-06-04 20:50 |
|
Hejsen herinde!...En der kan hjælpe mig med min nye 21mm karburator..Jeg har en Dr.Big som har kørt 3300km nu, og hvor der er et Hebo 47,6 tunkit, Polini speed control vario, anden gearing, polini forstærket rem, Gianelli udstødning og en arreche 21mm karburator som lige er købt i dag faktisk..selvom jeg har prøvet og stille på luft og tomgangsskruen og prøvet at lave en større indsugning i luftfilteret laver den det samme nummer når jeg gasser op..Den virker lidt død lige det første sekund når jeg holder stille og gasser op, hvor den så derefter tager fat..Har også prøvet varioruller, men jeg vil næsten tro at det har et eller andet med den nye karb og inten dysen, for meget eller for lidt luft efter som jeg har sat en større karb på..Men hvad det lige er af de tre ting ved jeg ikke..En som kan give mig et svar på om det er for lidt, for meget luft, større eller mindre dyse der skal i???..
Jeg har en ca fart på 90km/t men vil gerne over 100...Hvad kan jeg ellers gøre for og komme derop over??
Mvh Hvidtiger
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 11-06-04 21:01 |
|
For fed benzinblanding (for stor dysse diameter) eller for lav tænding (..elektronisk ? hér ka' jeg ikke hjælpe )
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 11-06-04 23:08 |
|
tror at der skal en mindre dyse i..sidder vidst en dyse95 nu og tror at det er nok med en 90ér som jeg har liggende..Oven i det hvis jeg stiller strålspidsen et hak op..Men Jon nogle ideer om hvad jeg ellers kan gøre hvis jeg gerne vil have lidt mere topfart??
Vh Tigeren
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 12-06-04 22:46 |
|
Du kan jo gøre mange ting for at få højere topfart... Du kan skifte cylinder, kaburator, variomatic, gearing osv. blandt andet...
En 21mm Dell'orto er klart nemmere at indstille end en Amal, ingen tvivl der...
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 13-06-04 00:01 |
|
Nu skriver du en anden karburator...Jeg kørte med en dellórto 17,5mm før, og hvad jeg ikke helt kan forstå er at da jeg skiftede den til amal 21mm var der ingen forskel i hverken accelration eller topfart...der sidder en dyse 90 i den og har prøvet og skifte den til en 95, men ikke noget forskel..tror du det er fordi jeg skal ned i en dyse 85 eller 80 nu hvor det er en 21mm??..Gjorde det på min kærestes scooter hvor der sad en dyse 95 i og skiftede til en 85..hun køre også med en amal 21mm på sin zip..og der kom jeg på baghjul og 10-15km/t mere på toppen...så går ud fra at det er fordi dysen er for stor, da jeg har prøvet alt med luftfilteret...
vh Tiger
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 13-06-04 05:28 |
|
Nu er ingen af de dele du har på din scooter jo blandt de hurtigste, så det kan jo altid blive bedre. Der findes fx. Polini EVO AC/LC 70ccm, Malossi MHR 70ccm AC/LC, Malossi MHR Team Speed 70ccm LC, Malossi MHR Team Cross 70ccm LC, Hebo Manston 70ccm LC, og så findes der et par stykker fra fabritzi...
Det er klart at 21mm er rigeligt til den cylinder du har på!! Men hvis du fx skal have Team Speed cylinder på så skal du jo helst op i en 28mm fladspjælds kaburator... Det lyder fornuftigt at prøve at dyse lidt ned, da den jo skal køre med en mindre dyse når det er en større kaburator...
Desuden, manuel choker er da federe end det der autochoker, som sjællendt fungere skide godt hvis vi snakker hårdt pumbede scootere...
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 13-06-04 16:49 |
|
www.holmgaard-scooterservice.dk har et par af dem, men de fleste køber dem jo hos www.scooter-attack.com ...
Det vil da helt klart være en god ide at skifte trykfjeder hvis du køre med standart! Smide da en min. 32kg fjeder i... Dysen kan jeg ikke hjælpe dig med, det er meget forskellige fra motor til motor, og det skal du høre/mærke dig frem til...
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 13-06-04 16:58 |
|
Vi snakker AC scooter ikke ? Hvis du hiver 17hk ud af en AC 70ccm cylinder, så kan jeg love dig at du har lavet DK rekord, muligvis også verdens rekord, er ikke helt sikker, men den er snart deroppe af...
Tronddk > Ja... Eller måske gør den ikke... Stellet tager ikke skade af normal kørsel ved 100 kmt, især ikke dr big da den jo er lavet til det (sammen model som trex, med meget få forskelle), jeg vil gerne love dig at på en pgo står motoren af før stellet...
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 13-06-04 20:04 |
|
ja for den gjorde det ikke i starten..men efter en 20km begyndte den på det!!..Det lyder næsten som en skrabe/rasle lyd, men den køre og accelerere fint, men den kommer kun på et bestemt tidspunkt som jeg skrev, og det lyder til at det kommer fra udstødningen eller selve cylinderen..Og det kan jo nok ikke være lejet i krumtappen da den køre godt eller en pakning da jeg lige har skiftet dem alle..
Burde en polini speed control vario ikke have takker i selve hullet på dens bagplade???..Har en malossi multivar og en poline speed control..Malossien er der nemlig takker eller et takket hul i bagpladen så den kan sidde fast i på krumtappen´s arm...Men er det rigtigt at speed controlen ikke har de takker eller er det en fejl i den jeg har købt???...og hvad for en ville du forslå jeg køre med???
Vh Tigeren
| |
| Godkendelse af svar Fra : hvidtiger |
Dato : 14-06-04 22:02 |
| | |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-04 22:12 |
|
Der sidder kun et nåleleje ???
Og nej dysen har "lidt" svært ved at rasle...
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 14-06-04 22:20 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|