/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
windows movie maker
Fra : Nik_
Vist : 1284 gange
20 point
Dato : 11-06-04 19:24

Jeg prøver at sætte mig ind i windows movie maker.. men har lidt problemer..

Hvordan lægger man f.eks. en sang ind over klippene? Og hvordan laver man overlægninger sådan så man ikke kan se at man klipper, sådan så det bliver lidt mere flydende?

Og hvis i ellers har nogle tips ville det være fint..

Nik

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 11-06-04 19:50

prøv nede til venstre at trykke på tidslinien.
og så læg dine klip ned ved siden af hinanden.
Emesen.
Jeg slås selv med den lige nu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 21:52

Man kan ikke få overgange til at "flyde sammen", det er derfor du kan lægge billeder imellem eller andre specialovergange.
Sang, du mener vel musik, der findes jo en glimrende hjælp på dansk, hvis du i hjælp/index skriver feks. MP3:
Du kan føje indhold til dit Windows Movie Maker-projekt ved enten at hente indholdet direkte i Windows Movie Maker eller ved at importere eksisterende digitale mediefiler. Det indhold, du henter i Windows Movie Maker, gemmes i Windows Media-format. Du kan dog også importere eksisterende Windows Media-baseret indhold samt andre almindelige filformater.
Du kan importere filer med følgende filtypenavne til Windows Movie Maker og bruge dem i dit projekt:
Lydfiler: .aif, .aifc, .aiff .asf, .au, .mp2, .mp3, .mpa, .snd, .wav og .wma
Tips: Træk "tidslinien" ud, så kan du bedre klippe/klistre og finjustere.
Alle filerne foroven kan markeres, og trækkes ned på det første felt, så fordeler de sig selv i den rigtige rækkefølge.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-06-04 22:12

:S jeg har fået lagt en sang ind, men hvordan fjerne jeg lyden fra klippene så man kun ser billederne(filmene) og høre sangen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 22:24

Er det ikke bare?:
Klik på klippet på storyboardet eller tidslinjen, og klik derefter på Slet i menuen Rediger. (Måske også delete knappen)
Du kan altid bruge fortryd sidste handling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 11-06-04 22:29

så sletter jeg da klippene?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 22:40

Du kan trække den blå skillelinie op så du bedre kan se lyddelen, klik på den orginale lydfil, og så højreklik på den og sig slå fra. Så kan du trække din musik henover, det tror jeg faktisk også du kan uden at slå org.lyd fra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:21

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Nik_