/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ubuden hacker
Fra : Asrock
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 18-05-04 22:32

Jeg spiller en del online i en leauge, hvor man skal være medlem, for at kunne deltage i turneringer.
Der er så blevet smidt en person ud for dårlig opførsel, og han har så pudset en hacker på os. Hver der er arrangeret turnering er han til stede, og skynder sig at tage en plads før en anden og ødelægger derved spillet. Han kan endda være i flere rum på èn gang og ødelægge flere spil.
Han kan indsætte sig selv som VIP person og sende falske mail til medlemmerne.
Så er det jeg vil spørge om der findes et sporingsprogram, således at vi kan få fat i hans IP og overgi det til politiet. Eller er det ulovligt at gøre det selv?

Mvh Asrock

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-05-04 23:12

I kan ikke spore ham og hvis i har hans ip nr kan i ikke
få navn fra internetudbyderen. Det er en politiopgave.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-05-04 23:43

En IP kan skjules via en proxy server ude i 'byen', så en IP hjælper jer ikke meget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-04 00:33

Pudset en hacker? Tror du ikke det er ham selv?
Hvis i kan smide ham ud en gang kan i jo også gøre det igen, så må han til at tage et andet navn hver gang, og så begynder det at blive besværligt for ham. Hvis i der spiller meget sammen kan aftale nye navne uden han opdager det, så generer han jo ikke jer lige med det samme, hvis det lige er jer han går efter.
Være flere steder? Tror du ikke han bare kan have 2 vinduer åbne, ellers bruger han 2 computere.
At han kan indsætte sig selv som VIP, er jo nok et triks alle kan hvis de forstår det eller har et specielt program.
Kan i ikke holde ham beskæftiget ved en eller flere pladser på en eller anden måde, så han ikke genere de vigtige spil.
Ellers find ud af hvem han har som udbyder, og klag til denne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 19-05-04 00:57

Hejsa.... Hvad er det for et spil i spiller....??.... Er det et spil hvor i spiller på en server af en slags..?? eller er det et sted der er mere offentligt....??

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 19-05-04 17:53

Det foregår på GameSpy.

Asrock

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-04 23:18

Hejsa
Ja ok.... ikke lige der jeg ville hen...GG...
De servere i spiller på.... der må findes mindst 1 admin der burde kunne hjælpe med jeres problem..... f.eks. ved at sætte password på serveren.... eller ved at kick banne ip..... der findes mange muligheder..... du siger jo det kræver en form for vip status at spille med, så må der osse være en admin der styrer serveren. Jeg er stadig lidt nysgerrig omkring hvad det nøjagtigt er i spiller.... og igennem hvem..... f.eks. boom town eller noget..????

Hilsen
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 23-05-04 23:47

Tak for svaret mrhan.
Vi fik afsløret ham, det var et andet medlem ligaen, han havde allieret sig med, så han blev smidt ud, og det ser ud til at der er fred nu.
Jeg fik ikke rigtig noget svar jeg kunne bruge, men jeg lukker det nu, og den der virkede mest interesseret får pointnene.

Hilsen Asrock