/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
honda SFX Hjælp !!
Fra : Niqo
Vist : 452 gange
25 point
Dato : 17-05-04 22:33

hva er det man skal fjerne på en sfx'er så den køre ca 65 km/t ? for skiver sidder der jo ikke i, kun koblings-begrænser.

tak for hjælpen .

hilsen Niqo

Accepteret svar
Fra : bumsbabs

Modtaget 25 point
Dato : 18-05-04 15:38

Jo der er en skive - og nej der er ingen koblings-begrænser ... Men du kan gå ned til din forhandler og sige du skal have en stejl bagplade, og et 3mm længere gliderør. Så går du hjem, tager din variator af, piller skiven (hvis den da er der på din...), skruer "skålen" af på bagsiden af variatoren (hvis den da ikke også er taget af...) Så sætter du den anden bagplade i, og det andet gliderør, og så det ellers bare at få samlet det hele igen!!! Men HUSK (!!!) at når du skifter gliderøret, skal de 3 små skiver der sidder aller bagerst også tages ud! Det er ikke begrænserskiver, men skiver der fylder de 3mm ud, som det lille gliderør ikke har. Så skulle den køre et sted mellem 65 og 80 (afhængig af dit speedometer... Min egen viser 80, men min vens viser kun 70, selvom vi kører lige ved siden af hinanden...) Delene koster i alt ca. 200 kr, men det er i den grad pengene værd
Håber du kan bruge det til noget!!!
Mvh Steffen.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 18-05-04 21:36

hej niqo...

det er fint nok at skifte gliderør og bagplade i vario'en... men det gi'r lidt mer' at sætte en anden vario i...
har en polini vario der ikk fejler noget du ka' købe for de 200 kr. istedet hvis det er....

Mvh Allan....

Godkendelse af svar
Fra : Niqo

Dato : 03-07-04 14:21

Tak for svaret bumsbabs.