|
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 17-05-04 01:37 |
|
Jeg ville nok kigge efter en mindre, brugt MC i stedet, den har sikrere køreegenskaber og er lidt hurtigere. Hvis du får én med kåbe, er du også ret godt beskyttet mod vind og vejr.
2takteren + er ofte lidt hurtigere og har en "blødere" gang, da den tænder for hver omdrejning.
- har dårligere benzinøkonomi, skal tilsættes totaktsolie og forurener mere
4takteren har ofte bedre "bundtræk" og benzinøkonomi, men er tit lidt dyrere i service og vedligeholdelse.
God fornøjelse
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 17-05-04 08:56 |
|
4-takt HELT KLART.
De væsenligste forskelle er beskrevet ovenfor af hjkofoed, men du får også en mere driftsikker scooter med en 4-t. motor. Der er ikke den store forskel i vedligeholdelsen...faktisk vil jeg påstå at det på sigt er billigere med en 4-t. motor da den dels kører længere mellem service (uden dog at skulle "sjuske" på det område) dels har en generelt bedre "totaløkonomi" alt taget i betragtning.
Og netop den model du selv nævner er jeg personligt "tryg" ved.
Held og lykke samt god og "trafiksikker" sommer!!
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 17-05-04 11:43 |
|
Du kan altså også godt få (mindre/små) mc'er som kører langt på literen. Min lillebrors Yamaha TT-350 fra '91 (off-road) kører uden problemer 26-29 km/l. Og min egen gamle Bonneville 650 fra '72 kan jeg godt "liste" 25 km/l ud af med den nuværende karburering...den er så ikke så hurtig på toppen men op til 5000 omdr/min er den kvik nok.
Mvh
palle
| |
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 100 point Dato : 17-05-04 16:37 |
|
Har kørt på et hav af MC`er,også engelske,og har nu enT-Rex 110.Som du selv nævner er den 10k billigere,end 4takteren.så med din studenterløn, kan du roligt købe den.Den kører rigtig godt,og langt på literen(ca.30).
Det er godt nok at køre gammel brugt(pallenoc),men kræver en del viden,som jeg ikke går ud fra du har opnået endnu,
så min anbefaling,til dig ,ja det står ovenover.(får ingen procenter af importøren).
Hilsen Keldd
| |
| Kommentar Fra : Beezer |
Dato : 17-05-04 20:51 |
|
Til dit formål ville jeg vælge en MZ 250cc. Den er stabil, driftsikker og billig i reservedele. Vægtafgift og en ansvarsforsikring er heller ikke så dyr. Du kan få en udemærket MZ for 15000kr.
Mvh
Glavind
| |
| Kommentar Fra : mibo5 |
Dato : 17-05-04 21:16 |
|
Hej Xingyi
Jeg har haft en pgo t-Rex 150 og kørt 12000 km. Der er ikke særlig holdbar i mortoren hovedreberet ved 9000 Km og jeg har om at der flere der også har problemer med motoren
Køre egenskaber den er god at køre på ind til at man skrider med den så skal du holde den med armene ellers er det bare at jokke den væk og tage glideturen
Nu køre jeg Yamaha Dt175
MVH Michael
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 18-05-04 01:52 |
|
Spjætten som Beezer anbefaler er en rigtig god ide, har selv kørt en sådan. Med lidt øvelse kan du ogsø bruge den til vinterkørsel. Den er rolig og hjælpsom og helt ligeglad med vejret, men du skal melde dig ind i MZ-klubben, der er masser af gode råd og billige mekanikkere.
Kører nu Yamaha RD 350, den er sjovere, en rigtig hidsigprop, der kræver nogen rutine og er absolut uegnet til vinterkørsel.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Xingyi |
Dato : 23-05-04 21:16 |
|
Tak for svaret Keldd.
er jo altid rart at høre fra en som selv har kørt på den, og må indrømme at det nok bliver sådan en, mest pga pengene
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-05-04 21:24 |
|
Selv tak,Xingyi.Jeg er meget glad og tilfreds med min.Den har nu kørt 1000km.,og skal til service(mig).
Så held og lykke.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|