/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
problemer ved start af diesel !
Fra : tullenulle
Vist : 3272 gange
100 point
Dato : 05-05-04 16:43

Hej.
Jeg har en golf td 1.6 som har kørt ca 250.000, den vil ikke helt som jeg vil have den til.
den er begyndt at have svært ved at starte, lidt som om den skal "slæbes" igang af starteren, problemet er dog ikke hver gang jeg starter bilen.
Når det er koldt udenfor starter den fint og når motoren har været igang starter den også fint.
Jeg har skiftet gløderør og det hjalp ikke på problemet.
det skal lige oplyses at der ikke er noget under kørslen overhovedet og at der ikke kommer noget "blå" røg ud af udstødningen når den starter ej heller hvis jeg giver den lidt gas i gearne..
Nogle som har et forslag til hvad det kan være ???
På forhånd tak..

RTN.

 
 
Kommentar
Fra : olehermann


Dato : 05-05-04 16:52

Havde en diesel for år tilbage der gjorde ligeså,det viste sig at være en Hårfin revne i topstykket,den havde samme symptomer som din .

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 05-05-04 18:04

Der sidder normalt et relæ der slutter strømmen til gløderørene, men om det er defekt eller temperaturafhængig ved jeg ikke, men du kan jo prøve at sætte et voltmeter, eller en simpel prøvelampe (THansen) på hver enkelt gløderørsforbindelse og til stel, for at se om den sender strøm til hver af dem, når nøglen drejes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ahtn


Dato : 05-05-04 18:20

Det kunne tyde på lidt manglende kompression, måske den micorskopiske revne i toppakningen måske nye stempelringe, den har jo gået et par km. Det er vist meget almindelig omkring det km tal.
Det kan også godt passe sammen med at det ikke er ens kold og varm.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 05-05-04 19:28

Alle ovenstående forslag kan være relevante, men her er lidt mere. Hvis dyserne er ved at være slidte eller stoppede kan de nemt gøre knuder, som du ikke bemærker under almindelig kørsel. I det hele taget kunne det nemt være et spørgsmål om vedligeholdelsesservice der skal til.
I forbindelse med, at der nævnes en mulighed for revne i topstykket kan det jo også bare være en toppakning der er ved at være svag så der skal flere omdrejninger til for at få kompression nok.
Start med at tjekke gløderørene som beskrevet ovenfor.
VH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Zeusen

Modtaget 100 point
Dato : 08-05-04 00:03

Hvad med noget så simpel som brændstof tilførsel til injections pumpen, har lige haft næsten tilsvarende symptoner på min egen golf diesel. Det var en meget lille hul i fremløbs slange/røret til injections pumpen. Lige før injections pumpen er der et stykke gennemsigtig rør/slange, der må ingen bobler eller luft være i.

zeusen

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 08-05-04 00:10

....ikke at forglemme, at brændstoffiltret skal være rent da det ellers netop vil virke som en bremse på tilgang af brændstof.

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle


Dato : 14-05-04 20:06

Tak for svaret Zeusen.
Det var lige det der var galt....
nu starter den som en drøm...                     

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste