/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tuning af Suzuki Estilete
Fra : Stephensen
Vist : 1364 gange
20 point
Dato : 25-04-04 21:07

Hej Kandu

Jeg håber en af jer fantastiske knallert eksperter kan hjælpe mig.
Jeg har en Suzuki Estilete, og jeg vil gerne have lidt mere fart på!
Den kører ca. 40 km/t - og det er både op af bakke, og ligeud.
Jeg regner med at få pillet skiverne, men vil den så få et dårligere optræk?
Og er der bedre metoder at få den til at køre hurtigere?

Jeg vil bare gerne have at den skal kunne køre de der 70-75 km/t....
Jeg siger med det samme, at jeg ikke gider ud i det store tun gejl, med polini udstødning osv...

Jeg håber at i kan hjælpe, på forhånd tak.

Venlig hilsen
Mikkel

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 25-04-04 21:15

Først skal skivenfjernes, og hvis der en et blindrør på udstødningen, skal det også fjernes.
Efter dette vil den få et bedre optræk, og ca. 10-15km/t på toppen.
Dernest vil det være nok at købe en mellemgod cylinder.......
Når jeg siger mellemgod, er det fordi det ikke skal være det billigste og værste man kan få, og heller ikke det dyreste.
Du kan få en god cylinder til ca. 700-1100kr. En Athena til ca. 700 kr. vil give det der skal til for at den kan køre ca. 70-80km/t.
Jeg mener ikke at det skulle være nødvændigt at købe en tunudstødning, du kan nok nøjes med den originale. Men der er ingen tvivl om at en mindre tunudst. vil give endnu mere.

Mordex.

Kommentar
Fra : Stephensen

Dato : 25-04-04 22:23

Tak Mordex - men er det nødvendigt med ny cylinder? Og hvem i alverden kan jeg få til at sætte det på?
Jeg kender ingen knallerteksperter, så har i nogen forslag til hvor jeg kan gå hen med det?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 25-04-04 22:37

prøv og gå ned til den lokale knallertpusher og hør hvad han skal have for en lille tun cyl. med montering det er ikke sikkert det koster særlig meget extra at få den monteret

Kommentar
Fra : Stephensen

Dato : 25-04-04 22:47

Jamen jeg kender jo ingen? Hvem er den lokale knallertpusher så? Jeg kender ingen, som jeg skrev ovenstående!

Kommentar
Fra : Stephensen

Dato : 25-04-04 22:47

Jeg kender godt nogen - bare ikke knallerteksperter :)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-04-04 09:45

Prøv i første omgang at fjerne begrænsningerne og se om du bliver tilfreds.
Hvis det så stadig ikke er nok, ja....så skal du jo have en lille tuncyl.
En cylinder er ikke så svær at sæte på. Selv som nybegynder.......

Mordex.

Kommentar
Fra : Stephensen

Dato : 26-04-04 23:02

Okay - tak skal du have!

Men er det noget en normal mekaniker kan gøre, kan en cykelsmed gøre det?

Hvem fik i gjort det af?

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 20 point
Dato : 26-04-04 23:09

En alm. cykelmekan. eller endnu bedre automekan. kan sagtens finde ud af det.
Jeg skiftede min selv.
Inden jeg skiftede min cyl., kendte jeg intet til det. Overhovedet. Men det er ikke så svært, og skal samles sådan som man skiller det af, bare modsat

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Stephensen

Dato : 28-04-04 00:48

Tak for hjælpen og alting, jeg vil prøve en mekaniker!