/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udskiftning af bagbremse på jog???
Fra : Claus999
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 22-05-02 23:00

Hej... Jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvordan man skifter bagbremse på en jog??? Er det svært???

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 22:09

"Claus999" <Claus999.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3BTG8.17559$4f4.708174@news000.worldonline.dk...
> Hej... Jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvordan man skifter
> bagbremse på en jog??? Er det svært???

Du river baghjulet af... altså løsner den store møtrik som sidder på akslen.
Du ser nu 2 (næsten) halve cirkler, det er bremsebakke. De sidder fast med 2
fjedre, og den ene ende sidder "omkring" en pind, den anden ende sidder på
et stykke fladt jern. . De nye monterer du bare som du ser disse to
sidder... rimeligt simpelt!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 08:46

Husk at du skal have røret af først!

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cec091a$0$9262$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Claus999" <Claus999.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3BTG8.17559$4f4.708174@news000.worldonline.dk...
> > Hej... Jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvordan man skifter
> > bagbremse på en jog??? Er det svært???
>
> Du river baghjulet af... altså løsner den store møtrik som sidder på
akslen.
> Du ser nu 2 (næsten) halve cirkler, det er bremsebakke. De sidder fast med
> fjedre, og den ene ende sidder "omkring" en pind, den anden ende sidder på
> et stykke fladt jern. . De nye monterer du bare som du ser disse to
> sidder... rimeligt simpelt!
>

Accepteret svar
Fra : Doc_mv

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-02 10:35

Hej min version er stort set som de andre indlæg blot lidt mere udførlig.

Det første du skal gøre er at afmontere udstødningen, for ellers kan du ikke få baghjulet af. det afhænger dog af hvilken udstødning du har på. dernæst skal du få løsnet hjulmøtrikken som er den store møtrik der sidder midt på baghjulet. har kan du få stor gavn af en lufttryksnøgle. husk blot at du ikke må spænde møtrikken med trykluftnøglen.
Når du så har fået hjulet af kan du med en tang afmontere de to bremsebakker. husk dog før det at løsne bremsekablet med den lille møtrik der sidder for enden af kablet ved bremse armen på den anden side af baghjulet.
det er vigtigt at du vender de nye bakker på samme måde som de gamle men de kan vidst kun sidde på en måde, så det...
når du så har baghjulet afmonteret alligevel så tag noget fint smergellærred og slib baghjulets bremseflade inde i fælget. Bare så det er fri for rust og gammelt bremsestøv.
HUSK ALDRIG FEDT ELLER OLIE I NÆRHEDEN AF BAKKERNE, så virker dine bremser ikke..
så samler du det hele igen.. og så skulle den være der..

held og lykke

vh stefan

Kommentar
Fra : bamse55

Dato : 02-06-02 22:37

HOLD KÆFT du er fandme svag kan ikke en gang hitte ud af hvordan man skifter bremse.Dagen efter hvordan skifter jeg benzin...ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa