/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Neonlys under bilen
Fra : ivanovic1
Vist : 1297 gange
50 point
Dato : 17-05-02 13:26

En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 12:48

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bX5F8.6360$4f4.342000@news000.worldonline.dk...

> Det kaldes vist "Groundflow" det kan laves en del billigere med dioder,
> hvilken kan købes hos www.dioder.dk el www.kope.dk

har du set det på dioder.dk? Det ser så grit ud, at man skulle have penge
for at køre rundt med det! Dioderne spreder ikke lyset nok, hvilket
resulterer i at der (som på billedet) kommer en masse prikker langs siden af
bilen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 12:29

"ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:JI5F8.6351$4f4.341629@news000.worldonline.dk...
> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er
> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster

Fås i bildillen, og er næsten ubetaleligt ...

/D

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 12:38

"ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:JI5F8.6351$4f4.341629@news000.worldonline.dk...
> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er
> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster

Det kaldes vist "Groundflow" det kan laves en del billigere med dioder,
hvilken kan købes hos www.dioder.dk el www.kope.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 12:41

"DrPepper" <db@indutek.com> wrote in news:fQ5F8.6355$4f4.341882
@news000.worldonline.dk:

>
> "ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:JI5F8.6351$4f4.341629@news000.worldonline.dk...
>> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
>> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er
>> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster
>
> Fås i bildillen, og er næsten ubetaleligt ...
http://www.thansen.dk/products.asp?c=60051785&n=517708620
ubetalelige?
Små 200-250kr/stk så vidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 13:05

> Det kaldes vist "Groundflow" det kan laves en del billigere med dioder,
> hvilken kan købes hos www.dioder.dk el www.kope.dk
>

Er der noget jeg overser, så vidt jeg kan se er kope.dk noget dyrer med dioderne
og er ikke lagerførende med særlig mange dioder og slet ikke de blå.

Avalon

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 14:31

> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er
> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster

Min administrerende direktør har det på hans caddillac, han har fået det
lavet ved den lokale Opelforhandler, prisen har vidst ikke betydet så meget
i hans tilfælde

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 16:22

ivanovic1 wrote:

> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil. Er
> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster

Der kører en lille mujaffa-gejlet bil med blåt lys under rundt et sted i
Odense. Det ser næsten ud som om den svæver på en blå pude af lys. Er det
sådan noget du tænker på?

Hvis jeg husker rigtigt, så har omtalte bil også noget blåt "Night-rider"
lys på fronten. Er der andre, der har set den eller kender den?

mvh.
--
Steffen Hansen

Senior Software Engineer, Klarälvdalens Datakonsult AB

email: hansen@kde.org, steffen@klaralvdalens-datakonsult.se,
steffen@hrhansen.dk
www: http://www.hrhansen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 16:43

<Avalon> skrev i en meddelelse
news:005c01c1fd9b$08a34300$0301a8c0@autoatlas.local...
> > Det kaldes vist "Groundflow" det kan laves en del billigere med dioder,
> > hvilken kan købes hos www.dioder.dk el www.kope.dk
> >
>
> Er der noget jeg overser, så vidt jeg kan se er kope.dk noget dyrer med
dioderne
> og er ikke lagerførende med særlig mange dioder og slet ikke de blå.

De skulle gerne have en masse forskellige for jeg har en røvfuld derfra,
ang. prisen så findes de i forskellige styrker og spredning, mener at
dioder.dk sælger dioder med 80-100 mcd hvorimod man kan få 2000-3000 mcd hos
kope.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 17-05-02 20:12

Hej

Så vidt jeg ved så er det ulovligt i Danmark... måske fordi det kan ligne politiet...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-05-02 20:21

og ulovlige

"Flue" <nosp@m.com> skrev i en meddelelse
news:Xns92118B4D22EBFluke@193.88.15.201...
> "DrPepper" <db@indutek.com> wrote in news:fQ5F8.6355$4f4.341882
> @news000.worldonline.dk:
>
> >
> > "ivanovic1" <ivanovic1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:JI5F8.6351$4f4.341629@news000.worldonline.dk...
> >> En bekendt har været i USA, og set hvordan nogen har monteret neonlys
> >> under bilen. Han er blevet helt vild efter at få det på sin egen bil.
Er
> >> der nogle der ved hvor man hvor han kan købe det og hvad det ca. koster
> >
> > Fås i bildillen, og er næsten ubetaleligt ...
> http://www.thansen.dk/products.asp?c=60051785&n=517708620
> ubetalelige?
> Små 200-250kr/stk så vidt jeg kan se.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-05-02 17:41

> De skulle gerne have en masse forskellige for jeg har en røvfuld derfra,
> ang. prisen så findes de i forskellige styrker og spredning, mener at
> dioder.dk sælger dioder med 80-100 mcd hvorimod man kan få 2000-3000 mcd
hos
> kope.

Dioder.dk's dioder er noget kraftigere end kun 100 mcd.
Dioderne fra kope kan umuligt have stor spredningsvinkel når diodernes
lystyrke er så kraftige..
Jeg vil skyde på at de har omkring 15-20 graders spredningsvinkel, Så har du
en cirkel med lys på 10 cm i diameter hvis dioden er 20 cm væk. Så nok er
det kraftigt men det er svært at lave belysning med så koncentreret lys.
Det gælder om at have en stor spredningsvinkel og samtidig en god lysstyrke
som dem ved Dioder.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 13:20

"Matthiessen" <matthiessen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce68421$0$18606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > De skulle gerne have en masse forskellige for jeg har en røvfuld derfra,
> > ang. prisen så findes de i forskellige styrker og spredning, mener at
> > dioder.dk sælger dioder med 80-100 mcd hvorimod man kan få 2000-3000 mcd
> hos
> > kope.
>
> Dioder.dk's dioder er noget kraftigere end kun 100 mcd.
> Dioderne fra kope kan umuligt have stor spredningsvinkel når diodernes
> lystyrke er så kraftige..
> Jeg vil skyde på at de har omkring 15-20 graders spredningsvinkel, Så har
du
> en cirkel med lys på 10 cm i diameter hvis dioden er 20 cm væk. Så nok er
> det kraftigt men det er svært at lave belysning med så koncentreret lys.
> Det gælder om at have en stor spredningsvinkel og samtidig en god
lysstyrke
> som dem ved Dioder.dk

Ja men nu ved jeg at de er 100 mcd og spredning var 40-80 stykker i det jeg
skrev til dem for at få det at vide, jeg sammenlignede med andre og fandt ud
af at dioder.dk slger de ringeste BLÅ dioder af dem alle.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 17:48

> Ja men nu ved jeg at de er 100 mcd og spredning var 40-80 stykker i det
jeg
> skrev til dem for at få det at vide, jeg sammenlignede med andre og fandt
ud

Da jeg er ejer af Dioder.dk og du er ejeren af KOPE.dk vil jeg lige gøre
opmærksom på følgende :

> at dioder.dk slger de ringeste BLÅ dioder af dem alle.
Det er helt forkert hvad du skriver, at det er de ringeste blå dioder vi
sælger..
Os bekendt findes der ikke blå dioder med 60 graders spredningsvinkel med
bedre data en dem vi sælger hvilket vi løbende tjekker.
men jeg kan se at du sælger blå leds med kun 5 mcd hvilket er *ringere* end
vores...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 10:52

> Ja men nu ved jeg at de er 100 mcd og spredning var 40-80 stykker i det
jeg
> skrev til dem for at få det at vide, jeg sammenlignede med andre og fandt
ud

Da jeg er ejer af Dioder.dk og du er ejeren af KOPE.dk vil jeg lige gøre
opmærksom på følgende :

> at dioder.dk slger de ringeste BLÅ dioder af dem alle.
Det er helt forkert hvad du skriver, at det er de ringeste blå dioder vi
sælger..
Os bekendt findes der ikke blå dioder med 60 graders spredningsvinkel med
bedre data en dem vi sælger, hvilket vi løbende tjekker.
men jeg kan se at du sælger blå leds med kun 5 mcd hvilket er *ringere* end
vores...

--
Hilsen
Nis Christian Matthiessen
www.dioder.dk
dioder@dioder.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 10:56

On Mon, 20 May 2002 11:51:45 +0200, "Matthiessen"
<matthiessen@tdcadsl.dk> wrote:

>Da jeg er ejer af Dioder.dk og du er ejeren af KOPE.dk vil jeg lige gøre
>opmærksom på følgende :

I guder, mand.
--
Mvh
Mr. Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 11:01

"Mogens Knudsen" <alfaromeo164qv24v@FJERNEDETTEjubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce8c7ff.13563543@dtext.news.tele.dk...

KLIP

>Da jeg er ejer af Dioder.dk og du er ejeren af KOPE.dk vil jeg lige gøre
> >opmærksom på følgende :
>
> I guder, mand.

Det er da meget spændende at følge 2 butikker skændes.....)

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 11:16

"BeeJay" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce8c952$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er da meget spændende at følge 2 butikker skændes.....)

Ja, så de rigtig kan forbedre deres omdømme...

Kope.dk er måske ikke i så høj kurs hos mig mere, pga:
"dioder.dk slger de ringeste BLÅ dioder af dem alle."

Godt gået dér, hvis jeg en dag skal have sådan noget gejl bliver det sgu nok
alligevel fra en 3. leverandør. :)

-M

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 12:23

> >Da jeg er ejer af Dioder.dk og du er ejeren af KOPE.dk vil jeg lige gøre
> > >opmærksom på følgende :
> >
> > I guder, mand.
>
> Det er da meget spændende at følge 2 butikker skændes.....)
>

Endnu en opgave for Berthelsen i De Uaktuelle Nyheder...?

/rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 12:24

On Mon, 20 May 2002 13:23:16 +0200, "/rasmus"
<remove--------aabech@get2net.dk> wrote:

>Endnu en opgave for Berthelsen i De Uaktuelle Nyheder ?

"Så kommer han å her" ?
(McDonald reklame)
--
Mvh
Mr. Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 17:40

"Dorthe Hansen" <Privat@bigmamma.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce55821$0$18593$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> og ulovlige

Det er jo kun ulovligt ifølge loven, så phuck det )

Spøg til side. Ja, det er ikke lovligt men heller ikke uforsvarligt. Så på
med det.

Noget andet er, kan du ikke svare neden under teksten? Tark.

--
Venlig Hilsen / Best Regards

Martin L. Johansen
Citroën ZX Volcane 2.0i 8v '94 + Citroën ZX Volcane 2.0i 8v '92 (skadet)
Kolding
((¯`·.¸¸.·´(¯`·.¸ www.volcane.dk ¸.·´¯)`·.¸¸.·´¯))

Kommentar
Fra : NitroOS

Dato : 09-06-02 03:55

Hold da helt kæft for en gang kællinge hyken de 2 diode-ting butikker har haft gang i..
Hvor kavt ka' det blive...

Nå, men nogen smed et link til Thansen hvor de sælger neon lys til undervognen..
Det kan jeg nu godt anbefale.. det koster ikke alverden og man får rimelig meget lys for pengene...

Mvh.

NitroOS

Accepteret svar
Fra : peter1977

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-02 20:13

Jeg har haft neonlys under bilen, det rigtige vel at mærke. Det købte jeg ved dansk biludstyr(DBU) Det koster godt 2000Kr + montering.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 28-06-02 12:13

til Steffen Hansen...

Jeg har også set den, den er vildt fed!!

Kommentar
Fra : benster

Dato : 09-08-02 10:56

jeg har haft rødt lys under røven på min opel kadett E som lyste rødt under bilen og det var en lille rund rød lampe-ting som jeg ors havde indvendigt i bilen... minder lidt om en kraftig baglygte i miniformat hehe som så bare skal lyse konstant. ellers følg det gode råd med neon rør fra T-hansen... skal jeg selv have, dog inden i bilen, samt sirene hehe hygge herfra

Kommentar
Fra : peter1977

Dato : 09-08-02 15:06

hvad med at købe noget ordentligt

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 06-01-03 13:56

Tak for svaret peter1977.

Det var det billigtse og et af de bedste steder