/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pasning af papagøjetræ
Fra : badman
Vist : 1733 gange
20 point
Dato : 21-05-01 18:26

Jeg har købt et såkaldt papagøjetræ på en planteskole, som de egenhændig har transporteret 10 stk hjem fra Italien. Jeg ved der findes en busk af samme navn, men jeg har ej kunnet få gode råd om pasning eller beskæring af dette træ.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-01 22:25

badman wrote:

> Jeg har købt et såkaldt papagøjetræ på en planteskole, som de egenhændig har transporteret 10 stk hjem fra Italien. Jeg ved der findes en busk af samme navn, men jeg har ej kunnet få gode råd om pasning eller beskæring af dette træ.

Øe kunne du ikke fortælle noget mere om planterne.
Hvad hedder de på italiensk eller latin?
Vi skal vide hvad du snarker om. Hvilken planteskole var det?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-01 20:44

On Mon, 21 May 2001 23:25:25 +0200, Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk>
wrote:

>Hvad hedder de på italiensk eller latin?

Parrotia persica, papegøjetræ/papegøjebusk.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk
ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 22-05-01 21:46

badman wrote:

> Jeg har købt et såkaldt papagøjetræ på en planteskole, som de egenhændig har transporteret 10 stk hjem fra Italien. Jeg ved der findes en busk af samme navn, men jeg har ej kunnet få gode råd om pasning eller beskæring af dette træ.

Hvis det er det træ som jeg tænker på.
så er det ikke hårdført hvis det er indført fra Italien.
Men hvis det alligevel er hårdført så bliver det 7m bredt og 7m højt.
og bør ikke beskæres.

Jeg har nogen få planter af arten i Hedeland, så den kan undtagelsesvis godt klare sig, under barske forhold.

Godkendelse af svar
Fra : badman

Dato : 20-07-01 05:59

Tak for svaret Peter Ole Kvint.