/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
At omdysse en fz50?
Fra : Hauerslev
Vist : 554 gange
14 point
Dato : 05-04-04 18:23

Hmm jeg står og skal måske have et power luftfilter på min fz'er så man ikke kan høre når den skyder :D
Og så siger folk at jeg bare skal omdysse den bagefter, men jeg ved pænt sagt ik en skid om knallerter andet end at køre på dem!
Er der en der kan forklare det, og evt. bedømme om det er noget jeg selv skal begynde at makke med eller om jeg skal have en cykelsmed til at hjælpe?

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 24 point
Dato : 05-04-04 18:25

I din karburator er der en lille skrue med et hul. Den kaldes for en dyse. Den skal skiftes til en der er lidt større, når du kommer et power luftfilter på, da den skal have lidt mere benzin, ellers vil stemplet sætte sig, da blandnigen af luft og benzin ikke stemmer overens.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-04 21:18

Du kan jo netop høre når scooteren skyder, hvis du sætter power luftfilter på.
Et power luftfilter sættes på for at formindske modstanden i indsugningen, så cylinderen kan få mere luft og benzin.
For at skifte dyse, skal du enten tage karburatoren af eller dreje den så svømmerhuset kan skrues af.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Hauerslev

Dato : 05-04-04 21:41

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-04 21:46

Jamen det hjælper ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : little_fox

Dato : 10-04-04 01:22

når en knallert skyder er det som regel tændningen der står forkert, eller at din knallert får for meget benzin så er spørgsmålet døjer du med at starte den også?

Kommentar
Fra : Hauerslev

Dato : 10-04-04 20:29

Nej ingen probs der? Hvad kan det være?? Mit tændrør sidder ikke løst, men kan det være min tændrørshætte?? De skyde agtige lyde kommer så vidt jeg kan høre fra cylinderen, men er der kun mens den er kold eller går ved få omdrejninger, men når den er varm kører den som en drøm, både ved lave- og høje omdrejningstal.
HJÆLP MIG :)