/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XS 650 uden strøm??
Fra : cross33
Vist : 775 gange
50 point
Dato : 14-05-02 09:14

En af mine venner er ude og køre en tur på hans xs 650, da strømmen går på samme måde som hvis sikringen sprænger. Da vi komme ud for at se på den, er der fin gennemgang på sikringen, vi tjekker ledninger fra spolen og ensretter og fra batteri til resten af nettet, men også her er der gennemgang. Så måler vi på batteriet, ingen strøm, hvilket jeg ikke kan få til at passe med cyklens pludselige død, da man må gå ud fra at cyklen langsomt ville dø hvis spole eller ensretter brander sammen, da den jo så ville tappe batteriet for strøm. Vi sætter startkabler på og cyklen starter, men cyklen lader ikke, vi kan måle ganske lidt strøm fra spolen, men ingenting fra ensretteren og da vi tager startkablerne af, dør cyklen da også med det samme. Nu er spøgsmålet så hvad er det sket, hvad kan forklare den pludselige død. Det ville være sandsynligt at antage at ensretteren er i stykker. Men det forklare da ikke den måde cyklen er død på.


Martin Schjoldager
CB 500F


 
 
Accepteret svar
Fra : RasmusZX9R

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-02 16:31

Hejsa!
Såvidt jeg husker har xs650 2 slæbekul på generatoren, som har det med at møge til eller knække.
Prøv at tjekke dem først.
Hvis kullene ikke virker lader den ikke,så begynder den at bruge strøm fra batteriet og når det er tomt dør den.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 20-05-02 08:32

Hej med dig
Jeg er også ejer af en Xs-650, som jeg har haft i nogle år nu, der er en
svaghed på selve rotoren i generatoren, (Ikke statoren) den har med at gå
istykker. Har skiftet min en gang, med nogle af de samme symptomer, det er
tråden der brækker ved loddefligen som så herefter skal omspoles, men check
om den får formagnitisering, dette sker igennem kulene, kommer der spænding
ned til dem ??, modstanden i rotoren mener jeg ligger på ca. 9,4 ohm, mål
med et ohmmeter, direkte på kobberbanenerne.

Venlig hilsen

Carsten Schweder
schweder@mail.dk


--
"cross33" <cross33.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4L2E8.2416$4f4.196125@news000.worldonline.dk...
> En af mine venner er ude og køre en tur på hans xs 650, da strømmen går
> på samme måde som hvis sikringen sprænger. Da vi komme ud for at se på
> den, er der fin gennemgang på sikringen, vi tjekker ledninger fra spolen
> og ensretter og fra batteri til resten af nettet, men også her er der
> gennemgang. Så måler vi på batteriet, ingen strøm, hvilket jeg ikke kan
> få til at passe med cyklens pludselige død, da man må gå ud fra at
> cyklen langsomt ville dø hvis spole eller ensretter brander sammen, da
> den jo så ville tappe batteriet for strøm. Vi sætter startkabler på og
> cyklen starter, men cyklen lader ikke, vi kan måle ganske lidt strøm fra
> spolen, men ingenting fra ensretteren og da vi tager startkablerne af,
> dør cyklen da også med det samme. Nu er spøgsmålet så hvad er det sket,
> hvad kan forklare den pludselige død. Det ville være sandsynligt at
> antage at ensretteren er i stykker. Men det forklare da ikke den måde
> cyklen er død på.
>
>
> Martin Schjoldager
> CB 500F
>
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Kommentar
Fra : kle


Dato : 29-08-03 20:00

Der sider normalt at stik imellem ensretter og stator. Check dette stik da det har det med at ire.. Giv evt. noget fedt for at at problemmet ikke opstår igen. Det er S.... dyrt at købe org. kul til denne mc. MEN prøv at tage de gamle med ind til en auto elektro. det er sådan lige meget hvorfor nogen kul der kommer i de skal bare holde den rigtige længde og være på max 4 ohm. Har selv købt nogen og lodet dem i ( de var 3 X 2,2 mm for store). rettet dem til og det virker fint ( ps. prisen er normalt mellem 250,- til 300,- kr. pr stk. ) 2 af dem jeg købe kostede en flad 50,-.

Det kan også være dit laderele der er kaput. se om det er en mekanisk eller elektronisk. normalt for årgangen indtil 1979,- er det en mekanisk. en elektronisk laderele kan købes for 250,- til 500,- hos en auto-elektro. ( købte en for 250,- i 2002).

Hilsen Kim XS 2 (en 1972 XS 650) og en XS 650 fra 81)



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste