|
| VW Ventilstøj koldstart TDI Fra : kawa | Vist : 1616 gange 20 point Dato : 19-05-01 23:15 |
|
Jeg har en Polo TDI årg 2000, Når jeg starter bilen om morgen er der ventilstøj, det vare ca. 30 sek. før det holder op. Nu har jeg været på værksted 2 gange med dette problem førstegang skiftede de 1.ventilløfter og lyden var der stadig. 2 gang fik jeg at vide at alt var i skønste orden, det jeg hørte er bare en arbejds lyd , det er fordi at oliefilteret vender på hovedet så olien løber fra oliefilteret natten over. - Da faldt kæden sku af for mig.
Jeg høre gerne fra nogen som kenner til dette problem og som har fået løst dette ???.
MVH
Ole
| |
|
kawa <kawa.news@kandu.dk> skrev
....
> Jeg har en Polo TDI årg 2000, Når jeg starter bilen om morgen er der
ventilstøj, det vare ca. 30 sek. før det holder op. Nu har jeg været
på værksted 2 gange med dette problem førstegang skiftede de
1.ventilløfter og lyden var der stadig. 2 gang fik jeg at vide at alt
var i skønste orden, det jeg hørte er bare en arbejds lyd , det er
fordi at oliefilteret vender på hovedet så olien løber fra
oliefilteret natten over. - Da faldt kæden sku af for mig.
Hvis det er det der sker, og det kan godt være rigtigt, kan det løses
med et filter med
kontraventil.
Hvis din oliekontollampe også er længe om at slukke så er du på rette
spor.
mvh
Alex Christensen
| |
| Kommentar Fra : Kenn |
Dato : 20-05-01 14:25 |
|
Når motoren bliver varm, udvider alle motorens dele sig, og alt passer bedre sammen. Ventilspillerummet bliver derfor mindre når motoren bliver varm.
På nogle motore skal ventilerne stilles når motoren er kold, og på andre motore skal ventilerne stilles når motoren er varm. Det er noget fabrikanten af motoren finder ud af, og mekanikeren har så at rette sig efter det.
Uden at jeg med sikkerhed kan sige at det er her problemet ligger, da jeg aldrig har haft med denne motor at gøre, og ikke kender dens data, vil jeg tro at der er blevet stillet ventiler mens motoren var varm, derved er ventilspillerummet for stort når motoren er kold.
mvh
Kenn Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : Kenn | Modtaget 20 point Dato : 16-06-01 11:25 |
|
Når motoren bliver varm, udvider alle motorens dele sig, og alt passer bedre sammen. Ventilspillerummet bliver derfor mindre når motoren bliver varm.
På nogle motore skal ventilerne stilles når motoren er kold, og på andre motore skal ventilerne stilles når motoren er varm. Det er noget fabrikanten af motoren finder ud af, og mekanikeren har så at rette sig efter det.
Uden at jeg med sikkerhed kan sige at det er her problemet ligger, da jeg aldrig har haft med denne motor at gøre, og ikke kender dens data, vil jeg tro at der er blevet stillet ventiler mens motoren var varm, derved er ventilspillerummet for stort når motoren er kold.
mvh
Kenn Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|