/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Alufælge til Alfa 33?
Fra : Cuore_Sportivo
Vist : 527 gange
50 point
Dato : 11-05-02 02:17

Jeg er på udkig efter et par 7x15" alufælge til min Alfa 33, men har efter en del søgen hos forskellige bilbutikker og dækservicecentre, må gå tomhændet derfra. Problemet skulle efter megen snak frem og tilbage være, at der (siger de) ikke er lavet nogle nye alufælge, som passer 100 % på en Alfa 33?!! Problemet ligger i, at dækkene kan/vil skrabe på de bagerste svingarme, hvilket mine nuværende alufælge/dæk også har tendens til, når man tager svingene i et raskt tempo. Dette kan forhandlerne ikke garantere imod, hvilket betyder at jeg kan risikere at bruge 5000 kr eller mere, på et par fælge, som ikke passer til bilen! Er der nogle herinde, som kender til problemet og som evt. kender til et par 7X15" alufælge, som kan sidde på en Alfa 33 uden problemer?

Venlig hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : jaw

Dato : 13-05-02 08:18

Hej Thomas

Via mit arbejde har jeg kendskab til det med alufælge, og der er flere muligheder for fælge til din Alfa, såvidt jeg kan se.
Der skulle kunne være 7x15" med 195/50x15 dæk på. Først ved 17" skulle der være pladsproblemer!

Kig på www.sds.dk - der kan du se billeder af fælgene, dog er det ikke alle udgaver, der passer på din Alfa.

MVH Jesper

Kommentar
Fra : Cuore_Sportivo

Dato : 14-05-02 19:52

Jamen, så vil jeg prøve at tage kontakt til et sds-center, og se om de har et par fælge jeg kan bruge. Bare ærgeligt, at Alfa 33 ikke er med i "se din bil med fælge" listen, så man kunne se udbudet hjemmefra. :)

Accepteret svar
Fra : Alfafreak

Modtaget 50 point
Dato : 15-05-02 13:20

Jeg har flere Alfa romeo 33´ere og problemet med at dækkene rammer de bagerste stræberarme opstår når fælgens indpressningsdybde er forkert. Standard er de 39 mm. Når du skal have brede hjul skal de være lidt mindre så hjulet bliver flyttet udaf. Hvis du væger en fælg med 35 mm burde de kunne være der og finder du nogle med 30 er du sikker på de kan være der. Hvad størrelse dæk og fælge har du på nu og ved er indpressningsdybden?

Kommentar
Fra : Cuore_Sportivo

Dato : 20-05-02 18:28

Jeg kører med nogle 7x15" CMS-fælge, med 195/50x15 dæk. Jeg kan ikke se bag på fælgen, hvad indpresningsdybden er (E/ET-mål). Det eneste som kunne minde om indpresningsdybden, er et sted hvor der står C 23?! Men så burde der jo ikke være problemer med indpresningen. Jeg tror heller ikke det er indpresningsdybden på 23, da fælgene sidder "langt" inde bag skærmkanterne, og derfor skaber problemet.

Kommentar
Fra : bmw

Dato : 26-05-02 16:33

du kan få nogle afstands plader til at lægge mellem fælg og nav feks. ved bigwills.dk eller bilxperten.dk

Godkendelse af svar
Fra : Cuore_Sportivo

Dato : 03-06-02 21:14

Tak for svaret Alfafreak.