/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vario???? (speedfight)
Fra : TheIceman
Vist : 1328 gange
120 point
Dato : 24-03-04 21:30

Hej.
jeg står og skal købe en vario til min scooter (kun afdroslet) og så er jeg faldet over en malossi multivar. kan det betale sig at sætte den på, vil det gi et bedre optræk.

MVH Thomas

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 24-03-04 21:36

ja malossi er et rigtigt godt bud! men hvis du skal køre lovligt kan du lige så godt købe et topracing da det er billiger og er i god kvalitet hvis din scooter altså ikke køre over 100 kmt kan du lige så godt købe top racing eller et andet billig et! bare ikke fre thansen! ved ikke om det rigtigt giver noget i optræk men måske en smule man kan jo altid håbe! kommer også and på rullerne!

håbe det kan hjælpe dig lidt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-03-04 21:41

Du vil helt sikkert mærke forskel med et Malossi vario. Et andet godt bud kunne være Polini. Italy Racing er også godt.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 22:26

En afdroslet speedfight, vil ikke køre hurtigere, kun lidt ned ad bakke, den har slet ikke kræfterne til at udnytte en racervario.
Hvis du køber alligevel, så vent med at lukke spørgsmålet, til du kan se "hvad det giver"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 25-03-04 06:25

Som Palle siger så er effekten begrænset på en afdroslet scooter, du kan være heldig at du kan mærke at den får et lidt bedre træk, men ellers sker der nok ikke det store... Men hvis du vil have en vario alligevel så er Malossi Multivar'en et ganske glimrende bud på en god vario, alternativt kunne du også vælge Polini SpeedControl'en... Polinien skulle yde en lille sjat mere, mens multivar'en holder bedre...

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 25-03-04 14:13

jamen så tror jeg at jeg køber en malossi multivar.

tak for hjælpen.

ps. er der nogen der kender noget til mærket kundo, det er en af mine venner der spørger han har nemlig lige købt en vario af det mærke, det er efter min mening det værste gang lort (undskyld sproget) der er lavet til dags dato, efter at han satte den på kørte den ca. 5km/t hurtigere. men til gengæld er der intet optræk i den mere, en lovlig puch maxi trækker fra ham.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 25-03-04 19:30

Kundo er da udemærket på en tunet scooter, men en "racer vario", kan i sagens natur ikke give flere hestekrafter, men er blevet populær at skifte?, som regel sker der en ændring, på grund af at den er ny og glat ved rullerne, og kan have en anden skråflade hvor rullerne slynges ud og hvor remmen glider op og ned, somregel følger der nye ruller med og det kan have både fordele og ulemper, i din vens tilfælde er de for tunge.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 26-03-04 13:51

Hmm... Efter min mening er kundo et "wannabee mærke" på højde med sådan noget som italyracing (athena), top racing osv....

Palle > Det kommer så sandlig an på hvad vi snakker om af scooter opsætninger... Hvis vi fx. snakker hårdt pumbede scootere gad jeg godt se en original eller fx. kundo vario og kobling holde til noget som helst...! Der skal vi op og snakke vario'er i Malossi OverRange klassen, der koster flere tusinde kroner og hvor motorblokken skal fræses op før der er plads til den... Men ok, der er jo nok ikke så mange andre hardcore-tunere herinde kunne jeg forestille mig... Men jeg snakker jo også om tun der ville kunne flå fx. en Polini 2g Kobling i smadder i løbet af ingen tid...

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 29-03-04 18:01

hej kundo er er ganske godt! deres 47 cylinder køre lige så godt som Polini sport ! og det er noget billiger! men det kan være at holdbær heden ikke er lige så god! men min køre fint med kundo! men jeg tror at polini er lidt bedre i kvalitet de har jo en masse at leve op til!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-03-04 06:28

korn100 > De portmap's jeg har set viser ikke lige det samme som du siger... Polini Sport'et er hårdere portet, og vil derfor med den rigtige opsætning/indstilling yde mere end kundo cylinderen...

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 31-03-04 23:22

hej nu har jeg endelig fået min nye vario malossi multivar. det rykker.

Men på den gamle vario. (std) står der et 5 tal på den bagerste plade (den der bliver skruet fast) hvad FA**** betyder det.
Og på glide stykket (det med de tre plastik dimser) står der 25, hvad betyder så det, (at den kun kan køre 25km/t???? eller hva')

MVH Thomas (iceman)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 31-03-04 23:24

Nu skriver du at det er noget der rykker...... Kører den hurtigere???????

Kommentar
Fra : TheIceman

Dato : 01-04-04 14:19

Ja det gør den, det har givet 5-10km/t på toppen afhængit af bakker, vind og vejr. det har også givet noget mere i optrækket.

Men på den gamle vario. (std) står der et 5 tal på den bagerste plade (den der bliver skruet fast) hvad FA**** betyder det.
Og på glide stykket (det med de tre plastik dimser) står der 25, betyder det så,at den kun kan køre 25km/t???? eller hva'

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 01-04-04 14:21

Jeg aner ikke hvad tallene betyder. Men jeg tror ikke det er noget med hastigheden......

Godkendelse af svar
Fra : TheIceman

Dato : 01-04-04 21:22

Tak for svaret pallebhansen.