/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvorfor finder søgemaskinerne ikke min w~
Fra : msorensen
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 06-05-02 12:01

Jeg har lavet et web-site (www.appsvision.dk), og tilmeldt det altavista, sol, google, m.fl. for ca. 2 måneder siden, men ved søgning på appsvision på en af de nævnte søgesider kommer min side ikke frem i resultatlisten.

Siden er lavet med frames. Jeg ved nu, at det måske ikke var så smart, idet det vistnok kan have en indflydelse på om søgemaskinerne kan finde siden, er det rigtigt?

Kan der være andre forklaringer på at siden ikke findes?

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 60 point
Dato : 06-05-02 12:28

Du skal bruge noget der hedder metatags og som gør at søgerobotterne kan finde din side. Desuden kan du godt tilmelde dig søgemaskiner hos jubii, yahoo, sol osv., men du skal vide at det kan tage meget lang tid før du får besked om din side er optaget. Husk endelig at der ikke må være fejl på siden, såsom link der ikke virker og andet. Så får du en bemærkning om at din side ikke er færdig. Prøv engang at gå ind på dette link og læs/lær mere:
http://www1999204.thinkquest.dk/bliveset.htm
Håber det hjælper dig

Kommentar
Fra : msorensen

Dato : 06-05-02 12:41

Jeg har forsøgt at tilmelde mig igen et par gange - uden held.

Godkendelse af svar
Fra : msorensen

Dato : 06-05-02 12:46

Tak for svaret als. Der er en masse gode idéer at hente på det link du gav. Jeg anvender allerede meta-tags og har også fået dem valideret ved en af tilmeldingerne (kan ikke huske hvor). Nu prøver jeg at tilmelde mig nogle flere søgemaskiner via de link der findes på http://www1999204.thinkquest.dk/

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 06-05-02 12:48

Der er ikke andet at gøre end at vente. Når du tilmelder dig, kommer "webcrawleren" på et tidspunkt forbi din side, og indexerer den.
Mange steder kan du melde dig til og betale for det, så går der typisk 3-5 dage før du er på, men ellers... kan der gå op til 10 måneder før du er på.
Jeg ventede selv omkring 10 måneder før jeg kom på Jubii, fordi jeg valgte den gratis optagelse.
Der findes rundt på nettet mange programmer, der tilmelder dig et vist antal søgemaskiner, men henvender du dig til Danmark, tror jeg ikke at du får meget ud af dem.

Kommentar
Fra : Peterpo

Dato : 06-05-02 12:49

Det har intet med dine frames at gøre - de skal nok blive indexeret når webcrawleren kommer forbi.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-05-02 13:16

Hej igen Michael og tak for points. Må jeg komme med et godt råd. Du må have samme målgruppe for din hjemmeside som andre sælgere (ikke lige med samme produkt). Jeg kan ikke lige sige hvem du har målgruppe sammen med, men prøv at tænke lidt over det. Find så et par firmaer på nettet og kontakt dem for evt. bannerbytte, sådan at i gensidigt linker til hinanden. Det bringer flere brugere til dig og dine "byttevenner", og husk det er vel at mærke relevante og muligvis potentielle købere til dit produkt. Jeg ved at det er mange der gør det på den måde. Du har jo en god side, men et (må jeg have lov til at sige) specielt produkt, som ikke henvender sig til alle og enhver. Et lille tip er også at indlægge nogle af de mest relevante søgeord ind øverst på din første side og blindt, f.eks. Oracle, oracle, oracle, oracle. Du lægger dem blindt ved at give teksten samme farve som baggrunden. Dine kunder kan ikke se ordene. Det skal de heller ikke. Men robotsøgemaskinerne kan.