|
![](/images/profiles/icons/126460.jpg) | Kommentar Fra : refi ![Tre en halv stjerne](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star35.gif) |
Dato : 19-03-04 13:24 |
|
Du kan da prøve.
Hvis forsendelsen ikke har været pakket ordentligt tvivler jeg på P&T vil erstatte noget.
Uanset hvad bør du meddele QXL det skete og så høre deres svar.
| |
![](/images/profiles/noicon.gif) | Kommentar Fra : RyeJensen ![Fire stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star40.gif) |
Dato : 19-03-04 13:26 |
|
For at kunne henvise til de rigtige paragraffer, skal jeg lige høre, om du har købt dem af en erhvervsdrivende eller en forbruger.
Jensen
| |
![](/images/profiles/noicon.gif) | Accepteret svar Fra : RyeJensen ![Fire stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star40.gif) | ![Fem stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/big/star50.gif) Modtaget 30 point Dato : 19-03-04 13:42 |
|
Først fremmest er der tale om et civilt køb, hvorefter forbrugeraftaleloven og dermed den 14 dages returret ikke gælder.
Efter købelovens § 17, jf. § 10 bærer du risikoen for skader der opstået under transport. Hvorvidt du kan gøre krav gældende overfor PostDK er en helt anden sag, men det bliver nok svært.
Efter købelovens § 42 har du ret til at hæve købet og få dine penge igen. Det kræves dog at du reklamere overfor sælger uden ugrundet ophold, jf. § 52.
Du har altså retten på din side, men som nævnt af de øvrige, kan det blive svært at få sælger til at hoste op med pengene.
Mvh
Jensen
| |
![](/images/profiles/noicon.gif) | Kommentar Fra : RyeJensen ![Fire stjerner](/App_Themes/Normal/images/stars/small/star40.gif) |
Dato : 19-03-04 13:47 |
| | |
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/User_Message.gif) | Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|