/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Flise lægning i skaktern
Fra : pivmiv
Vist : 1210 gange
60 point
Dato : 01-05-02 19:20

Begynder man på midten i værelset, så alle fliser der støder op til vægen bliver lige store . Nogen der har nogle gode ideer på lager.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-05-02 19:39

Skal de ligge diagonalt eller retangulær ?

MVH
viskinge

Kommentar
Fra : pivmiv

Dato : 01-05-02 19:42

De skal lægge diagonalt
Hilsen Pivmiv

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 70 point
Dato : 01-05-02 20:47

Find den længste,mest lige væg, skær så mange fliser som nødvendigt over i to, diagonalt (selvfølgelig samme farve) og placer dem med spidsen ud i rummet. Tegn blyantstreger på gulvet, vinkelret på væggen hvor alle spidserne er (hele vejen på tværs af rummet. Nu har du noget at sigte efter, idet at fliserne skal passe spids-spids over stregerne. På de to sidste vægge bliver der normalt en del tilskære-arbejde, men det er ingen problem idag med en vikelsliber m/ diamantskive på.
Det er vigtigt at have noget at sigte efter ( i det her tilfælde streger ) ellers risikere du hurtigt at det bliver skævt (taler af egen erfaring) De små plastikkors, til hjørnerne på fliserne,man kan købe i byggemarkeder kan ikke anbefales at bruge, da fliserne normalt ikke er 100 % ens i størrelse.
MHV
viskinge

Godkendelse af svar
Fra : pivmiv

Dato : 02-05-02 02:50

Tak for svaret viskinge.