|
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 15-03-04 20:36 |
|
det kan være at din tank har suget sig sammen.
viser tankmåleren noget efter at du har fyldt den..
junior
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 15-03-04 20:39 |
|
Er du sikker på, at den er fuld. Det jeg tænker på er at påfyldningshåndtaget godt kan slå fra selv om tanken ikke er helt fuld hvis udluftningsrøret er tilstoppet så benzinen slår tilbage i påfyldnngsrøret når den skal af med luft for at give plads til benzinen.
Flyderen til tankmåleren kan også være defekt så den ligger for dybt og dermed viser mindre end der reelt er.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 15-03-04 20:43 |
|
Hvis du selv er lidt fiks på fingerne (hvilken jeg kan ffornemmer du er?!) så køber du dig en værkstedshåndbog til din bilmodel. Der findes faktisk ikke den (ældre >5 år) bilmodel som forlaget HAYNES (engelsk sproget) ikke har lavet nogle MEGET udførlige manualer over. Du kan enten bestille den hos din lokale boghandler/autoudstyrsbutik eller her http://www.haynes.com/
Så er du allerede godt på vej til at løse selv avancerede tekniske problemer med din bil.
God fornøjelse
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : ofa |
Dato : 15-03-04 20:55 |
|
Du kan også gå på biblioteket og læse lidt i den,der skal vist være omkring 40 liter i den,men prøv at købe
5 liter og kør til den er tør ,så kan du da se om der er noget i vejen
| |
| Kommentar Fra : solgaard |
Dato : 15-03-04 21:10 |
|
der kan være 30 liter i min rakett.. den er fra 86..
min måler virker heller ikk.. den viser en kvart tank forkert..
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 15-03-04 21:13 |
|
Altså hvis du kan hælde 20 liter på og måleren stadig er i det orange område så er det din måler eller ledninger til den der er gået og så var der nok noget benzin i i forvejen da du tankede
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 15-03-04 21:16 |
|
Kunne også være måleren i tanken der er defekt.
Men uden spørgeren kan vi jo gætte til jul.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 15-03-04 22:01 |
| | |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 15-03-04 22:03 |
|
Der kan være 35L i tankn på en Kadet.
Så det er ned på alle 4 og stikke hovdet ind under bilen og se om din tank er bulet. Hvis ikke må man gå ud fra det er din måler der er noget galt med.
Lige et godt råd... Reservedunk med i bil.
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 15-03-04 22:34 |
|
Ved de fleste biler kan påfyldningsrøret ikke tage ligeså meget benzin som, som benzinpumpen giver, det resulterer i at håndtaget slår fra, prøv at lade være med at lukke fuldt op på påfyldningshåndtaget!
Mvh. Valde.
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 15-03-04 22:38 |
|
Der er en nørd i tvivl
Bare spørg hvis der er noget du ikke forstår
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : akaup |
Dato : 15-03-04 22:43 |
|
Mener som flere andre også, at du skal forsøge at tanke MEGET langsomt fra benzinstanderen. (Huske evt papir/klud til at tørre op med!)
Havde problemet på en Golf fra '77 - husker det som meget koldt at fylde sådan en tørstig GTI'er op!
Mvh. Andreas.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 15-03-04 22:44 |
|
Det er da en tankning der vil noget.
Her er så en anden mulighed....
Tanken er skiftet ud med en 20 L tank uden måler.
| |
|
Puuhh - Hvor skriver I mange forskellige ting!! - jeg vil nok forsøge mig med at tjecke ledninger og andet - Jeg har forsøgt at "Pumpe" mere benzin i (Fik 30 liter i da den stoppede ved de 20 først!!- Og ja....det tager godt nok lang tid!) - Men måleren står nu kun på halv fuld - Sidst fik den sneget sig op på 3/4 fuld. Ifølge bilens bog skulle der kunne være 42 liter i tanken og ifølge den tidligere ejer skulle den kunne køre 500 km på en tank, men da den var i det orange felt efter 300 km mandag fik jeg lidt fart på at skulle tanke ( Men ja....en reservetank er nok også en god i de!) Nå.....Bilen er fra 85, så man kan vel ikke forlange så meget! - Den kører heldigvis fint og ligger godt på vejen! Men tak for hjælpen og jeg hører gerne flere gode ideer!!
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 16-03-04 21:03 |
|
Som nævnt : start med at købe en værkstedsmanual (se kommentar længere oppe) så er du "godt på vej".
Mvh
palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 16-03-04 21:18 |
|
pallenoc sælger du manualer?
geu har jo lige givet anvisning på at finde ud af om uret reagerer normalt og hvis det gør er der jo ikke meget tilbage.
nillenolle kunne jo også spare pengene og bruge triptælleren til at anslå tankbeholdningen og så en 5 l. dunk bagi. Det er jo ikke lige et køretøj, det kan svare sig at ofre ret meget på og vi er da også nogen der har prøvet at nøjes med en gammel spand og så endda være glad for den med dens små fejl.
Man kan jo også bruge et ohmmeter (multitester til 50'er i Harald Nyborg) til at teste om selve tankmåleren, der jo er en variabel modstand, er i orden.
Prøv alle gode råd af i rækkefølgen nemmeste og billigste først, og bliver det for dyrt eller besværligt så lev med det.
Good Luck
Bjarne
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 16-03-04 21:21 |
| | |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 16-03-04 21:21 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 16-03-04 22:11 |
|
..Så kan jeg altså sige til værkstedet, at de godt kan sælge Bosch testeren og spare kursus til svendene i common rail diesel (elektronisk styring af hver enkelt dyse), og man køber bare en haynes manual, som man så også slår op i når i når ABS lampen lyser, eller air bag lamperne og alle de andre computerstyrede kontrolfunktioner.
Der er så bare lige det ved det at jeg heller må aflevere mit svendebrev og glemme alt hvad jeg har lært og så købe en Haynes manual, som med sikkerhed er smækfyldt med fejl.
Pallenoc der er adskillige gode råd fra alle de andre bare ikke fra dig.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 16-03-04 22:26 |
|
Så vidt jeg har forstået på spørgeren så drejer det sig om en ældre Opel Kadett som hverken har ABS, airbag eller commenrail teknik, så din kommentar betragter jeg som irrelavant. Hvis man man som amatørmekaniker skal have ordnet nogle af dine ovenstående problemer henvender man sig nok hos en prof.
Jeg har som (glad)amatørmekaniker hovedrepareret adskellige biler og mc'er med "gammeldags" teknik ud fra HAYNES og CLYMERs værkstedsmanualer og med MEGET STOR succes.
Men jeg tror ikke at vi skal bruge spørgerens indlæg til at debatere vores forskellige holdninger til dette emne, så jeg trækker mig ud af spørgsmålet...så jeg ikke kommer til at vildlede frem for at vejlede.
God fornøjelse nillenolle...jeg håber du får løst dit problem!!!
Mvh
Palle Jensen
| |
|
Tak for hjælpen alle sammen - jeg må i gang med "den lille mekaniker" og så se hvad det bliver til!!
Jeg HAR gang i triptælleren og vil snart få tjecket målerens ledninger og så må jeg ellers bare leve med fejlen - Det er i hvert fald rart at have bil og så må man jo leve med et par "Skønhedsfejl"
| |
| Accepteret svar Fra : mcsj | Modtaget 100 point Dato : 28-03-04 15:47 |
|
Kan hilse og sige at det er et typisk problem med Kadet.
Kender en det har samme problem.
Det kan være Fejl i.
At der er kommet Buller i Tanken
Og derfor kan den ik fylds helt op.
| |
| Godkendelse af svar Fra : nillenolle |
Dato : 28-03-04 17:45 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|