/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Smart Recovery fra Convar
Fra : Rasmads
Vist : 446 gange
160 point
Dato : 15-03-04 16:56

Hvordan får jeg Smart Racovery til at finde det Flash Card jeg har indstukket i PCMCIA indgangen? Jeg kan kun vælge mellem de drev der er tilsluttet maskinen, og ikke PCMCIA kortet!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-03-04 20:48

Der er flere programmer der kan klare opgaven, bl.a. Recover My Files fra http://www.recovermyfiles.com/
Men den koster penge.
Den klarer:
JPEG .jpg
Bitmap .bmp
GIF .gif
Enh. Meta .vsd
Win. Meta -
Postscript - -
PNG .png
Tagged .tiff

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 17-03-04 20:58

Smart Recovery er et freewareprogram fra Convar, der kan gendanne alle typer digitale billeder, der er slettet fra Compact Flash Cards , eller er forsvundet ved formatering af Flash kortet. Mit problem er, at jeg ikke kan få Smart Recovery til at vælge at arbejde på den port, jeg har indstukket mit PCMCIA-kort i. Der kan i menuen når programmet skal til at gendanne billeder kun vælges mellem faste drev på maskinen eller de netdrev, der er tilsluttet. Problemet ligger altså i, at få min maskine til at fortælle Smart Recovery programmet, at der kan arbejdes på PCMCIA-porten eller i at få programmet til at forstå, at der kan arbejdes på denne port.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-04 00:34

Er billederne slettet, formateret, eller på anden måde skadet.
Hvis du har et kort magen til, kan du jo se om den kan finde informationer på det.
I objekt drev skal den kunne se dit drev, for at kunne reaparere tabte informationer.
Vælg drev som Logical drive som indeholder de tabte filer.
Vælg Find lost data fra Tools/værktøjs menu
Hvis den ikke kan, så kan du prøve om denne demo kan se dine billeder:
http://www.winutils.net/digitalpicture.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 18-03-04 17:26

Kortet er ved en fejl blevet formateret i kameraet.
Da SmartRecovery godt kan finde PCMCIA porten når der er et kort i der ikke er formateret, må det være formateringen der er problemet.
Jeg har prøvet et andet program (EasyRecovery), der godt kunne gendanne ca. halvdelen af billederne, men de var låst da de blev indlæst i computeren. Der var ca. 120 billeder på kortet - feriebilleder fra Gran Canaria.
Det er ikke muligt, at vælge Logical drive i SmartRecovery, der er slet ikke en Tools-menu.
Demomodellen du anbefalede kunne heller ikke finde PCMCIA porten.
Hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-04 19:59

Der skal nogle gange prøves med forskellige peogrammer, det afhænger af korttype og i hvilket format, men jeg forudsætter det er i Fat-format at kortet er formateret i.
Ja, der er flere muligheder, bl.a. BadCopy Pro som er på siden: http://www.jufsoft.com/download.asp
Internettet fortæller at en af disse koder virker:
JFKIw0ATqTkZnyshtRbVzrfmD4iZc+fKl72T4iewsEs9v
sOseV6C8FPJWrcLosWapqAmS9ZMVgCmjDRRx+CtQ-LqgW
mBGi+GGz9nq2zoOlex9kMViMaAMkmsu-DuJyMbMY83A2Q
R3q7VV1Avq+ninyYuguHhxcEfIaMv4P7YS2mdpMwnORNM

Men hvis EasyRecovery kan se halvdelen men ikke gemme, er det så fordi den er uindregistreret? Den skulle da kunne give dig 25 billeder i en uinreg. version: http://www.dealtime.com/xPF-Ontrack_EasyRecovery_Lite_6_0
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 19-03-04 10:07

EasyRecovery er indregistreret. Den kan også lægge billederne ned på computeren. De er bare låst på den måde, at jeg ikke kan rotere billederne - det gør nu ikke så meget. Jeg ville bare gerne ha' fat i den sidste halvdel af billederne. Jeg havde håbet SmartRecovery kunne klare dette, man da den ikke kan finde PCMCIA porten med et formateret kort i, aner jeg ikke, om den kan mere end EasyRecovery.
Nå - nu prøver jeg BadCopy Pro som du angiver. Jeg formoder, at de koder du skriver, er enkeltstående koder adskilt med +.
Jeg vender tilbage, hvis det ikke virker.
Mvh
Rasmads

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 19-03-04 10:49

Øv -det virkede heller ikke. BadCopy kunne heller ikke finde PCMCIA porten når det formaterede kort var indstukket. Da jeg prøvede med et andet kort kunne porten godt findes. Det drejer sig altså om at få programmerne til at finde porten, når det formaterede kort er indstukket. Det kunne EasyRecovery godt - den kunne bare ikke gendanne alle billederne.
Mvh
Rasmads

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-04 16:08

1."De er bare låst på den måde, at jeg ikke kan rotere billederne" Nej det behøver den da heller ikke, det kan et hvert billedbehandlingsprogram da altid gøre, endda kan Windows medfølgende program også gøre det.
2.Jeg formoder at du har prøvet og læst alle muligheder i de programmer vi har snakket om.
3.Men vi er enige om at du har reddet ca halvdelen af billederne, og kan nu åbne dem i et hvilket som helst billedprogram?
4.Men hvis du vil prøve mere, så kan jeg finde andre programmer.
5.Virkede koderne?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 21-03-04 11:59

2: Ja, jeg har prøvet og læst alle muligheder i de programmer, der har været på tale. De kan bare ikke finde det 'drev', PCMCIA kortet er indstukket i, når det formaterede kort sidder i det. Det går fint, når der sidder et ikke formateret kort.
3: Inden jeg lagde spørgsmålet ind her, havde jeg fået ca. halvdelen af billederne ud med EasyRecovery, Proffesional Edition. Jeg havde bare troet, at et eller andet andet program kunne finde dem alle sammen - derfor lagde jeg spørgsmålet ind her.
4: Jeg søger stadig et program der kan gendanne alle billederne. Indtil nu har det kun været EasyRecovery, der kunne finde det formaterede kort i PCMCIA porten.
5: Da BadCopy heller ikke kunne finde proten med formaterede kort i, nåede jeg aldrig at prøve koderne. BadCopy kunne godt finde porten, hvis der sad et ikke-formateret kort i.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-04 19:32

Du kan også prøve: http://www.recovermyfiles.com/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 22-03-04 16:25

Heller ikke RecoverMyFiles virkede. Den kunne verken finde et formateret eller et ikke-formateret kort i PCMCIA porten. Indtil videre er det kun EasyRecovery der har kunnet læse fra denne port., men ikke finde alle billederne.
Kan det ikke tænkes, at der skal gøres et eller andet med computeren eller programmet for at få læst fra et formateret kort?
Mvh
Rasmads

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-03-04 16:58

Nej hvis du kan se drevet i denne computer, så er der intet mere som Windows kan gøre.
Hvis du har lagt nogen som helst nye billeder ind efter du formaterede, bliver de gamle billeder overskrevet, og kan aldrig genskabes, men det ved du vel.
Vi kan prøve med andre programmer, hvis du er interesseret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 23-03-04 13:25

Jeg tog kortet ud ½ sekund efter det ved en fejl blev formateret, så der er ikke taget nye billeder.
Hvis der er andre programmer, vil jeg meget gerne prøve.
Mvh
Rasmads

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 160 point
Dato : 23-03-04 16:00

Så prøver vi denne, den har jeg haft held med: Drive Rescue
http://www.woundedmoon.org/win32/driverescue19d.html

Og denne/disse skal først vise at de kan i demoversioner, kan så senere hentes i fuld version:
http://www.lc-tech.com/download.htm
http://63.141.194.5/rescue/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rasmads

Dato : 24-03-04 16:51

Driverescue virkede bedre end alle de andre. Nu mangler jeg bare ca. 20 billeder, men er tilfreds med at stoppe her. Jeg accepterer dit svar, og du skal ha' mange tak for hjælpen.
Mvh
Rasmads

Godkendelse af svar
Fra : Rasmads

Dato : 24-03-04 16:54

Tak for svaret pallebhansen. Grunden til at jeg ikke har sat mærke ved Extraordinær god besvarelse er, at jeg ikke fik fat i alle billederne. Jeg vil derimod sige, at jeg synes din vilje til at være parat til at finde noget jag kunne bruge, har været extraordinær god. Mange tak for din ihærdighed.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-04 17:16

Fint, og så har du nu nogle "gode" programmer til når din Harddisk cracker, og du ikke har fået brændt dine billeder.
VH Palle Hansen