/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Post igen!!!
Fra : swarn
Vist : 338 gange
200 point
Dato : 09-03-04 11:12

Hvis jeg går i vis og Layout, for at ændre indholdsrude og trykker anvend, og lukker min post for så at åbne den igen er det det samme som før, selvom jeg prøver at genstarte,det jeg tænker på er kun at markere, ikke at åbne den med det samme
Jeg har spurt før så jeg sætter det lige ind igen.
"Jeg bruger "Outlook Express" som postprogram,når jeg så modtager en mail, og markere den,for så måske at slette den,
så åbner den sig med det samme,hvor er det lige at man ændre det,for det er ret surt hvis der er virus i.
Jeg har prøvet indstillinger i OE og mappeindstillinger i XP men syntes ikke at der var noget jeg kan bruge,håber der er en der vil/kan fortælle mig noget om dette.
Mit system er: Win XP por."

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 11:27

Det betyder ikke noget at du kan se brevet (du må IKKE dobbeltklikke).
Layoutet har ingen betydning i den sammenhæng - det gør kun at du ikke kan forhåndskigge mailen - så det er faktisk en bagdel.
Du åbner IKKE mailen blot fordi du kan se den i det nederste vindue.
Hvis du vil slette den uden at åbne den - ja så sletter du den bare uden at gå ned i det nederste felt - og husk også at slette den i slettede.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-03-04 11:44

Det at man kan se sin mail i indholdsruden svarer til at man åbner den.

Jeg er selv tidliger blevet virusramt på den måde, og kender til talrige andre tilfælde, så det har absolut betydning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-03-04 11:50

Du har fjernet markering i vis indholdsrude under Layout?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 11:51

Det er da kun en forhåndsvisning - hvis du får virus af det så er virussen allerede kommet under hentningen.
Du åbner den da først når du dobbeltklikker.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 11:51

Better_Performance har ret.
OE - Vis - Layout - Fjern markering i: Vis indholdsrude.
Så skal du dobbeltklikke for at åbne en metode der anbefales af sikkerhedeksperter.
Bjarne

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 09-03-04 12:03

>BjarneD
Jeg "hænger" med på mange spørgsmål og svar. For mig var dit råd (11:51) lige dét jeg manglede .. tak skal du ha'
/PG

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-03-04 12:07

Til BjarneD
Det som du skriver, og skrev i går 8/3, det har jeg prøvet men den sætter markering i: Vis indholdsrude igen når jeg lykker mit postprogram,hvad kan det værer der er galt???

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 12:32

Jeg fornemmede at det var problemet hos dig (jeg er ikke helt seneil endnu) og der må være en fejl på dit OutlookExpress.
Har du fuldt opdateret?
Hvis du har fuldt opdateret er der nok ikke andre udveje end en rep. af systemfiler.
Hvis det er en XP pro kan du køre en sfc /scannow (i kør) med din installations cd i drevet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 09-03-04 12:43

Til BjarneD
Kan det ha noget at gører med at jeg lige har inst.SPAMfighter???
for ellers må jeg hente en ny OE

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 12:50

Ja det kan bestemt ikke udelukkes. Jeg bruger selv spamfighter, som er glimrende til sit formål, men som desværre har mange fejl, især i forbindelse med OutlookExpress.
Martin Thorborg har oplyst at de seneste opdateringer skulle være bedre, men det udelukker jo ikke den slags fejl.
Jeg har lige prøvet på min egen og den har faktisk samme fejl som din. Jeg afinstallerer nu spamfighter og melder tilbage med resultatet.
Bjarne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 09-03-04 12:57

Det var løsningen at afinstallere Spamfighter. Så fandt vi endnu en bug i det program, som jeg nok skal fortælle dem om
Nu håber jeg at det også virker hos dig.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 09-03-04 13:45

Tak for svaret BjarneD.
Det samme har jeg også gjort og det hjalp med det samme, så må vi se om de ændre det sener,vi venter og ser tiden an.

Hilsen Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 13:51

Jeg har sendt en mail til Martin Thorborg der er en af initiativtagerne til Spamfighter (han skal jo bruge millionerne fra Jubii til noget), og de plejer at være flinke til at tage problemerne alvorligt.
Hilsen
Bjarne