/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Adgang nægtet til diskettedrev i XP
Fra : ahlehoff
Vist : 300 gange
78 point
Dato : 08-03-04 20:42

Jeg får følgende meddelse i xp når jeg bruger diskettedrevet
eks. adgang nægtet, disketten ikke formateret, disketten skrivebeskyttet, disketten i brug o.s.v
Når jeg formaterer disketten stopper den lige før formateringen er fuldført og siger at disketten er skrivebeskyttet eller har fejl.
Disketten fejler ikke noget, er tjekket med utallige nye disketter.
XP Installationen er ny på et ECS K7S5A PRO motherboard

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 21:08

Har du skiftet diskettedrev eller haft ledningerne taget af?

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-03-04 21:41

Har du prøvet at højreklikke på ikonet og så bedt den åbne med stifinder ????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-03-04 21:47

Diskettedrevet er nok det billigste du har på computeren så det kunne jo tænkes at det er gået i udu

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-04 22:49

Du har formodentlig fjernet skrivebeskyttelsen?
Og er det både både ekspress og total du ikke kan formatere?
Og der er valgt at det skal være fat og 1,44MB disketter?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ahlehoff

Dato : 09-03-04 18:34

Det er på 15 stk. pc'er og problemet er på dem alle. Både total og expressformatering. Den starter på formatering og kommer så med fejlmeddelserne lige inden den er færdig med formateringen. Jeg kan læse men ikke skrive.
De er alle blevet opgraderet med nye bundkort, cpu og ram.
Diskettedrevene virker alle på win 98 maskiner.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-03-04 19:09

Ja så må du formodentlig give 42 kr for et nyt drev: http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=25059
Eller prøve at bytte dem om, men drevet er nok ødelagt i skrivehovedet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ahlehoff

Dato : 10-03-04 12:02

Det var nu 15 pc,er der alle havde problemet.
Men problemet ser ud til at være løst - Jeg gik ind i bios og satte onboard floppy controller (FDC) til auto. Den var default sat til Enabled. Nu ser det ud til at virke !!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-04 12:07

Hmmm??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 12:07

Og solen kom frem - tillykke med resultatet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 12:08

Er det ikke det der hedder fejlmelding 0

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 78 point
Dato : 29-05-04 13:15

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ahlehoff

Dato : 31-05-04 20:58

Tak for svaret pallebhansen.