/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office 2000 CD1 kan ikke inst.
Fra : daugaard1960
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 01-03-04 12:07

Hej
Jeg har problemer med at installere MS office 2000. efter at jeg har lagt Windows 2000 på igen
Jeg har tidligere haft det instaleret på min maskine, hvor jeg også havde Windows 2000 på.

Jeg får en fejlmeddelse der siger at "det ikke er en orginal rettelse pakke, kontakt programforhandler" og det er en orginal office 2000 cd 1

Når jeg ser hvad der ligger på CDen er der en fil der hedder "Setupse" åbner jeg den står der at ISS 4.0 ikke er instaleret, er det derfor jeg ikke får lov at instalere OFFice 2000 CD 1, og hvis det er hvor finder jeg så ISS 4.0 og får det instaleret ?

Håber der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 12:12

Er det en kopi-cd du arbejder med?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 12:31

Det lyder næsten som om du har en ufuldendt installation liggende

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 01-03-04 12:44

Hej Refi
Jeg prøvede først med en Kopi men jeg har også orginalen, og forsøgt med den og der er ingen forskel.

Hej BjarneD
og hvis jeg har en ufulddent installation liggende, hvad gør jeg så ved det ? Office 2000 er ikke under tilføj fjern programmer

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 01-03-04 12:48

Min originale Office 2000 (pro) pakke består af 2 cd´er og hedder vist "SR-1 cd 1" og "SR-1 cd 2"
Setup-filen (du skal ikke bruge setupse.exe, som ligger på cd 1) ligge af en eller anden grund på cd 2
Måske er det det samme med din pakke eller også er det fordi det er en pro-udgave, som jeg har.

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-04 12:50

Hvis du har en gammel office97, kunne du installere den og derefter opgradere.
Det har før virket for mig.
Ligeledes kan du prøve at rense cderne. De kan godt drille hvis de har ligget længe.
Det kunne være din office 2000 "kun" er en opgradering og så kan du ikke lægge den ind alene.

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 01-03-04 12:57

Hej Thomas
Det er det samme hos mig jeg har også 2 cd´er og hedder "SR-1 cd 1" og "SR-1 cd 2"
Hvordan ungår jeg at bruge Setupse.exe fra CD 1? jeg tror nu ikke den ligger på CD 2 eller også huske jeg forkert.

Hej Refi
Det er ikke kun en opgraderings CD, Men hvis du tror det hjælper at inst. Office 97 og så opgradere var det jo en mulighed.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 12:57

Nu bliver alderen et problem (min) for jeg husker ikke helt hvordan jeg løste problemet, men jeg har en anelse om at du skal rydde op i den Temp mappe der ligger i Documents and settings - brugernavn - Lokale indstillinger.

Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 12:58

Det er noget sludder det der med at bruge setup fra CD2 den kan helt udelades da det er noget med Publisher og sådan.

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 01-03-04 13:37

Hej Bjarne
Hvad er det jeg skal ryde op I ? det er vil ikke meningen jeg skal slette alt der ligger under lokal indstillinger ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 13:58

Nej det var filerne i temp mappen, der ofte bliver brugt til henlægning under installation. Du kan såmænd godt slette alt i Temp, men hvis filerne er i brug får du ikke lov.
Husk at sørge for at få vist skjulte filer ellers ved du ikke hvad du laver.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-03-04 08:15

daugaard!
dvs du har altså to cd'er ligesom mig?
Ja Setupse ligge på cd 1 men brug istedet setup.exe på cd 2
Prøv at smide cd 2 i drevet og klik på setup.exe
Jeg har lige gjort det på min og det virke upåklageligt

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 02-03-04 10:41

Hej Thomas
Jeg har lige her til morgen inst. CD 2 uden problemer, men jeg kan stadig ikke få inst. CD 1 fejlen den kommer med er noget med en rettelspakke der ikke er korrekt, kontakt programforhandler.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-03-04 13:52

Hvad ligger der på cd 1, som du skal bruge?
Den melding får jeg også men indtil nu, har jeg levet fint med kun at have cd 2 installeret. Og det er da hele office pakken eller hva'.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 02-03-04 14:03

Jeg har lige kigget igen.
På cd 1 ligger MS Office 2000 sever udvidelse, som installeres med Setupse.exe
Der er en readme.txt om krav og konfigurationer
Der ligger også en Setup.exe, som installerer den normale pakke (- tilføj, fjern, og reparer)
Men efter, hvad jeg kan bedømme, så installere den det samme som setup.exe på cd 2

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 02-03-04 16:37

Hej Thomas
Jeg får entet inst. fra CD 1 og jeg skal bruge alt, både outlook, Word, og alle de andre programmer, Det der ligger på 2 bla. Publicher har jeg ikke noget at bruge til men kan godt instl.

Godkendelse af svar
Fra : daugaard1960

Dato : 08-03-04 15:53

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-04 15:58

selv tak