FDM-test er en rigtigt god ide, og på en bil i den prisklasse vil det være
rigtigt dumt at lade være. Jeg har for nyligt købt en brugt Alfa 156 med
82.000km, og jeg sprang testen over i første omgang, da bilen var nysynet og
havde lige været til service. Jeg fandt dog kort efter ud af, at den
dryppede servo olie, så jeg valgte alligevel at køre den til FDM, som fandt
14 mere eller mindre alvorlige fejl på den. Forhandleren var dog heldigvis
rigtigt flink, og lavede det hele på garantien, incl. nogle fejl, som FDM
ellers ikke mente at jeg kunne forlange at få lavet. Der blev bl.a. skiftet
bremser, bærearme, motorskjold og inderskjold v. skærmen, en pakning i
servoen, div. bøsninger, styrekugler, ny startspærre, et par pærer mm. I alt
for rigtigt mange tusinde kroner som blev lavet på garantien, og hvis det
ikke havde været for FDM, havde jeg nok først opdaget mange af fejlene efter
garantien var udløbet.
Det skal i øvrigt lige siges, at det var hos Citroen i Randers, som var så
flinke at lave alt hvad der skulle laves, og mere til uden det mindste
brok...
Jeg havde den i øvrigt til recheck hos FDM, som kunne bekræfte, at alt var
lavet korrekt og godt - en rar sikkerhed at have, selvom det kostede lidt
ekstra.
Christian
"croaks" <croaks.news@kandu.dk> wrote in message
news:Z4Xw8.1517$kp3.129437@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal til at købe en brugt bil.
> Hvad skal jeg være opmærksom på?
> Skal jeg sende den til en FDM-test?
> Bilen kommer ca. til at koste 120-170.000,-
> Hvad skal jeg være opmærksom på ved en købsaftale?
> Hvad skal jeg få tilføjet i købsaftalen?
>
>
> vh
> Croaks
>
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>