/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
larmer mere end den plejer....?
Fra : hondaforever
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 28-02-04 16:01

hej.... jeg var igang med at fjerne plomben på en basic udstødning til en yamaha slider... da vi havde fået den fri fra svejsningerne, var den gledet lidt ned.... Selve plomben er ca. 10cm lang. Vi kunne ikke trække den op, så istedet borede vi den bare og pustede den ren... Da vi tog udstødningen af, var pakningen fuldstændigt brændt og ikke noget værd. Nu larmer udstødningen meget mere, er det fordi vi borede den, vi borede den ikke ret meget... eller er det fordi der skal ny pakning i....

Undskyld sproget i et tidligere spørgsmål..

M.V.H Søren

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-04 16:04

Modtaget "Søren"
Hvis din udstødningspakning var helt brændt af - har du fået den spændt skævt.
Så ny pakning - det vil nok tage den værste støj.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:04

Der skal helt sikkert en ny pakning Søren. Og i skal gøre alt hvad i kan for at få plomben ud. Det duer ikke at køre rundt med den derinde.

Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:06

jamen mordex.... hvordan... den er 10cm lang eller sådan noget... den er ikke lige til at få ud... tak for svaret begge to

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:16

Jeg aner ikke hvordan du kan få den ud hvis den er faldet længere ned i udstødningen. I har fået den helt løs?

Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:17

nej, den er ikke løs... den sidder vildt godt fast. vi bankede med en skruetrækker, og den rykkede lidt længere ned

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:21

Dvs. i har ikke ødelagt svejsningen endnu? Den er stadig sevjset fast?

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:22

nej.... svejsningerne sidder der endnu, men den er gået fri fra svejsningerne

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:26

Forstår jeg det rigtigt?
Blomben er løs af udstødningen, men kan ikke komme ud pga. svejsningen der stadig sidder på udstødningen?

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:26

yes.... det er rigtigt

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:29

Kan i ikke file svejsnigen væk?????

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:30

jo måske... men hvordan skal jeg trække den lange plomb op....

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:33

Kan i høre den rasle når i ryster udstødningen? For så kommer den ud af sig selv. Min plombe var også ca. 10cm og skæv, men den kom ud uden problemer.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:35

hmm, så er den måske ikke helt løs fra svejsningerne... den sidder stadig i det tynde rør

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:39

Du skal prøve at få den helt løs af svejsningen, ellers kommer den jo ikke ud
Hvis det ikke rasler er den nok ikke løs.
Alt i alt, skal du/i prøve at fjerne svejsningen, enten med en skruetrækker og hammer, eller endnu bedre med en mejsel og hammer. Måske kan en lille vinkelsliber komme derned? Måske kan svejsningen files ned med en fil. Prøv dig frem. Svejsningen skal helt sikkert fjernes.

Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:40

ok mordex.... takker for det... går ud på værkstedet...

hilsen Søren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:41

Helt i orden

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 16:51

hej igen... er der en svejsning i begge ender, eller kun for oven.. ?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 16:54

Kun for oven og i en side.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 17:50

Har du fundet ud af det?

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 18:02

Hey Mordex.

Er du ikke lidt hurtig, når du udtaler dig om, at knallerten ikke larmer mere uden blindrør... Har lige fjernet mit, og den larmer da en del mere. Lidt at det kan skyldes pakningen, men den har nu godt nok fået lidt mere lyd! -lidt for meget, vil jeg nok nærmere sige. Den lyder i hvert fald ikke lovlig... og du sagde, at man ikke kunne høre forskel. Så tænk over dine udtalelser!

Hilsen Søren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:05

Der er forskel på et blindrør og så plomben. Hvad er det du har fjernet?
Hvis det er plomben, så kan man ikke høre den store forskel. I hvert fald ikke noget af betydning.
Når du tager udstødningen af, skal du altid skifte pakningen.

Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 28-02-04 18:18

Hey. Sorry. Det er plomben der er blevet fjernet... og den larmer altså mere... men prøver lige pakningen en gang, og så skal du nok få svar, om det var den.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-02-04 18:20

Den vil 100% ikke larme betydeligt mere uden en plombe. Så problemet ligger nok et andet sted. Prøv pakningen.

Kommentar
Fra : MortenAndersen

Dato : 29-02-04 16:26

Personligt vil jeg nok starte med at få en ny pakning......

Mvh Morten Andersen!

Kommentar
Fra : MortenAndersen

Dato : 29-02-04 16:26

Personligt vil jeg nok starte med at få en ny pakning......

Mvh Morten Andersen!

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 01-03-04 16:06

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-04 18:21

selv tak