/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Øl i tanken på min Velo!!!
Fra : gerr
Vist : 370 gange
20 point
Dato : 24-02-04 19:39

Klog som jeg er havde jeg taget min velo med til en privat fest. ( Den holdt udenfor og var ikke med til festen ).
Så da jeg hen i løbet af natten besluttede mig for jeg ville hjem, Ser jeg at benzin dækslet er skruet halvt af, jeg tænker ikke mere over det, og prøver så at løbe den igang.... uden held.... efter flere forsøg på at få den startede opgiver jeg og cykler hjem. da jeg kommer hjem kan jeg regne ud at nogen må ha heldt noget i tanken. jeg beslutter mig for at tømme den og lader den stå natten over med bunden i vejret. næste dag fylder jeg den op. men den vil stadig ikke starte... hvad gør jeg!!!!!!!! når det gælder mekanik er jeg grøn som en ært.... jeg håber meget der er en der ude der kan hjælpe mig...
På forhånd tak
Rasmus

ps: jeg var ikke fuld til den fest

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-02-04 19:47

Hej
Tøm tanken helt
og
fyld nyt benzin på.
Tilsæt lidt kaburatorsprit og giv den en tur med fuld choker. bagefter giver du fuld gas til den begynder at tænde.
mvh BEnjamin

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 24-02-04 19:49

Det med at tømme tanken har du jo gjort. Men der kan jo også stå noget vand i benzin slangen. Derfor det med at tømme tanken igen og tilsættet kaburatorsprit.
mvh benjamin

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-02-04 19:50

Løsn tændrøret det sidder i toppen og gi den en lille snaps benzin sku i igen og så har du selvfølgelig puttet nyt benz på tanken så skal den nok komme igang går den i stå igen så prøv en gang mere da der lige skal benz i kaburatoren i stedet for øl mvh sune

Godkendelse af svar
Fra : gerr

Dato : 24-02-04 20:25

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 24-02-04 20:25

Hej pommes-frites !
benjamin & sonowich giver dig det rigtige svar.
kan du alligevel ikke få gang i kværnen - så giv den et sprøjt dieselstart (æter) i luftfilteret - så starter den.
----dieselstart købes på tankstationer---spray---
/nilsg

Kommentar
Fra : gerr

Dato : 25-02-04 17:28

tak for alle jeres svar...... jeg rensede tændrøret, sprayede diesel-start og kom noget karburator sprit i dyret og så kørte den der ud af....
igen tak!