/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
larmer mere end den plejer....?
Fra : hondaforever
Vist : 462 gange
20 point
Dato : 15-02-04 22:07

Hej... Jeg har en yamaha slider fra 2001. Købte den brugt for godt en uge siden. f
Forleden dag da jeg skulle parkere den, ramte den lidt hårdt på venstre side af knallerten, der hvor motor blokken sidder. Senere sammen dag da jeg skulle køre hjem fra arbejde, bemærkede jeg at den larmede mere end den gjorde før stødet. Jeg har tjekket om der er hul i udstødningenm da den er lidt rusten, men der var intet. Jeg har også tjekket om den har rykket sig fra cylinderen, og det har den heller ikke... Hvad kan være grunden til den larmer mere, og hvad skal jeg gøre?
M.V.H Søren

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 30 point
Dato : 15-02-04 22:10

Var det ikke bedre at forhøje pointallet i dette spørgsmål??????
http://www.kandu.dk/dk/spg/32896
Det er jo nøjagtigt det samme.
Der er ingen grund til at have 2 af de samme spørgsmål åbne.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:12

jamen, hvad fanden er grunden til den larmer mere..... køber nok en ny udstødning...

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:16

Hvis du ikke mener at have fået et tilfredsstillende svar, så forhøjer du pointtallet, eller lukker spørgsmålet og stiller et nyt. Men det første er nok det bedste.

Men du kan tage ned og den lokale mekaniker, og få ham til at høre eller køre på den, så kan han komme med nogle idéer til hvad det kan være. Det koster som regel ikke noget.

Ellers kan du købe den udstødning du viste i det andet spørgsmål. Den ser fin ud.

Held og lykke

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:17

Der skulle stå til den lokale mekaniker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 22:19

Der må jo være gået hul eller gået en dæmper løs inden i Mvh Sune og ja undrer mig også hvoffor du ikke bruger sidste spørgsmål eller lukker det poientene får du ikke igen ?? hvis man åbner et nyt kan man jo tage linket fra det sidste og putte ind i det nye Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:21

Sune hjælp lige mig med Aeroxen.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:22

hej... ok, jeg snakker med ham i morgen... måske tager jeg til holbæk, op i thansens butik og køber denne udstødning, tror du den er god.... Der står den ikke er godkendt til 30 knallert, men det kan politiet ikke se vel? Giver det noget ekstra hvis man putter den på..
her er linket:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=213686872&n=516154430&pn=516154439

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:24

Det er jo ikke den samme udstødning som du viste sidst.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:24

nej, det er en ny

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 22:26

Mordex ???

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:27

hva..... jeg lukker begge spørgsmål, hvis en kan svare på det sidste spørgsmål.... giver det noget godt hvis denne udstødning kommer på?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=213686872&n=516154430&pn=516154439

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:30

Og det er den du vil have?
For de er nok lige gode.
Politiet vil ikke umiddelbart kunne se på udstødningen at den ikke er godkendt til 30. Men de finder nok ud af det hvis du kører hurtigere end 30.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:30

ja... det er klart... tror du den giver noget.. køber den i morgen

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:31

>>Sune Ja????

Den sidste udstødning er god nok.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 22:31

Den ser da Pæn Ud Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:32

Sune? Kan du hjælpe mig?

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:32

ok takker..... men, i har ikke svaret, tror i den giver fart?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:35

Den er i det mindste ikke plomberet som de originale kan være. Så ja, den giver måske lidt på toppen, men det er også kun lidt. Måske 5km/t. Og selvfølgelig lidt optræk.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:36

Den er vistnok plomberet, men plomben kan nemt tages af.
Jeg skrev forkert.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:37

Køb hellere en tunudstødning til samme antal kr. De er ikke plomberet, og kører fint nok.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 22:37

Og Kør Så Lige Ordentligt Hi HI Mvh Sune

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:38

tror ikke de gamle vil ha jeg gør det.......

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:41

Vil de ikke have at du kører ordentligt?

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 22:43

tjek dit luftfilter det kan være du har lavet hul i det

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:43

jo, men de vil ikke ha der sidder en vildt ulovlig udstødning på.... min yamaha kører 60km/t nu, og ringende er fjernet, men giver det en smule eller går det ned hvis udstødningen fra thansen kommer på... her er linket hvis i er i tvivl.....
http://www.thansen.dk/product.asp?c=213686872&n=516154430&pn=516154439

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:46

Hvis du fjerner plomberne kører den mindst ligeså hurtigt. Og det er ikke nogen vild tunudstødning.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:47

hvad hvis jeg ikke gør

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:48

Så vil den ikke køre hurtigere. Måske vil den ovenikøbet køre langsommere.
Men plomben fjerner du nemt med en skruetrækker. Den sidder der hvor du montere udstødningen til cyllen.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 22:51

plumben sidder ikke oppe ved cyllen men i potten køb dog en inde fra protuna der ligner standart

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 22:51

ok... så fjerner jeg den nok... så larmer den da også lidt, eller hvad

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 22:56

Den larmer ikke mere end den originale, og >stine86dk, plomben, eller begrænsnigen som det også kaldes, sidder på udstødningen der hvor den monteres på cylinderen. Hvis der skulle være flere plomber, kan de side i potten. Men den første sidder i 99% ved cylinderen.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 23:00

ok... takker.... jeg fjerner plomben.... var den nem at pille.... det er mit sidste spørgsmål...?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 23:04

Den skal lige brækkes op med en skruetrækker.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 23:05

mordex
jeg har lavet knallerter/scooter siden jeg var 14 år så jeg ved hvad jeg taler om der er sjældent en plump oppe i nærheden af cylinderen da udstødningen ellers ville sode meget hurtigt til...

hondaforever.
køb en ved protuna for så slipper du for at ødelægge en ny udstødning og du kan sagtens få en der ligner standart også er du sikker på at der ikke er en plump i.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 23:05

Måske skal du slå til den med en mejsel og hammer. Men så er det heller ikke sværere.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 23:08

Det med protuna er sandt nok.
Men det med plomben kan vi diskutere i meget lang tid.
Jeg mener det ene, du mener det andet.

Så må vi se hvad hondaforever siger når han kommer hjem med udstødningen.
Jeg er 100% sikker på at i 99% sidder plomben ved cylinderen.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 23:08

hammer og mejsel... du må være på piller mordex...! lidt voldelig anlagt må man sige...

Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 23:08

ok stine... hvis mig så lige et link så jeg kan se hvilken du snakker om

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 23:10

Hvis man ikke kan brække den op med en skruetrækker, skal man slå LIDT til plomben med en mejsel, eller hvad sådan en nu hedder.

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 23:12
Kommentar
Fra : hondaforever

Dato : 15-02-04 23:14

ok... det er i orden.... takker for alle de svar.... det er godt der er nogle som giver råd og vejleder.
hilsen søren

Kommentar
Fra : stine86dk

Dato : 15-02-04 23:15

var det noget du kunne bruge???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 21:52

Så LUK DOG DINE SPØRGSMÅL NÅ

Godkendelse af svar
Fra : hondaforever

Dato : 01-03-04 17:34

Tak for svaret Mordex.